Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel wrócił z rocznego urlopu zdrowotnego do pracy po czym wystąpił do dyrektora z prośbą o dokonanie oceny pracy. Ostatnia ocena pracy miała miejsce w 2010 roku. Czy dyrektor powinien dokonać oceny nauczycielowi, który wrócił z urlopu?
Na tak postawione pytanie należy odpowiedzieć twierdząco. Wniosek nauczyciela o dokonanie oceny jego pracy jest dla dyrektora szkoły wiążący. Z brzmienia art.6a ust.1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (tekst jedn.: Dz.U. z 2017r. poz.1189 z późn.zm.) wynika jednoznacznie, że ocena pracy nauczyciela może być dokonana w każdym czasie, nie wcześniej jednak niż po upływie roku od dokonania oceny poprzedniej lub oceny dorobku zawodowego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam.
Jestem dyrektorem Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych, w skład którego wchodzą różne typy szkół: Liceum ogólnokształcące, technikum, zasadnicza szkoła zawodowa (to szkoły młodzieżowe dzienne) oraz szkołę policealną, liceum uzupełniające i liceum ogólnokształcące (szkoły zaoczne, dla dorosłych). Proszę o wyjaśnienie w sprawie statutu/-ów. Ile statutów w tej placówce powinno być? Czy wystarczy jeden statut dla całego Zespołu? Czy mają być oddzielne statuty dla szkoły dziennej i zaocznej? Czy może oddzielne dla każdego typu szkoły? Spotkałam się z różnymi informacjami na ten temat, mam sporo wątpliwości, dlatego proszę o Państwa stanowisko w tej sprawie oraz o podanie podstawy prawnej. Z góry dziękuję za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie czy nauczyciele przedmiotów są zobowiązani do poprawiania ocen cząstkowych uczniom.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń po I klasie liceum może przenieść się do innej klasy, mimo że są tam inne rozszerzenia? Uczeń w klasie pierwszej zgodnie z nowym ramowym planem wybrał klasę z rozszerzeniami: matematyka, informatyka, fizyka; realizował tylko rozszerzenie z matematyki. Od nowego roku w drugiej klasie chce kontynuować naukę w klasie z rozszerzoną matematyką, biologią i chemią; w tej klasie również matematyka była w kl. I rozszerzona. Dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z art. 64.,ust.1 ustawy o systemie oświaty podstawowymi formami działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły są m in. „obowiązkowe zajęcia edukacyjne” i w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe – „praktyczna nauka zawodu”. Natomiast zgodnie z § 4., ust. 1. rozporządzenia MENiS z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu „praktyczna nauka zawodu” jest organizowana w formie „zajęć praktycznych” i „praktyk zawodowych”. „Zajęcia praktyczne” i „praktyka zawodowa” zgodnie z obowiązującymi planami nauczania są obowiązkowe, ale czy można je zaliczyć do „obowiązkowych zajęć edukacyjnych”?
Zgodnie z § 20., ust. 4 rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania , klasyfikowania i promowania promocję z wyróżnieniem otrzymuje uczeń, który uzyskał średnią ocen co najmniej 4,75 z „obowiązkowych zajęć edukacyjnych”. Jeżeli „zajęć praktycznych” i „praktyki zawodowej” nie zalicza się do „obowiązkowych zajęć edukacyjnych”, to na jakiej podstawie oceny z praktycznej nauki zawodu wlicza się do średniej ocen?
W obowiązujących w szkołach zawodowych wzorach świadectw na stronach przeznaczonych na wpisywanie ocen wyszczególniono jedynie „obowiązkowe zajęcia edukacyjne” i „dodatkowe zajęcia edukacyjne”. Gdzie zatem należy wpisać oceny z „praktyk zawodowych” i „zajęć praktycznych”?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W nowo powstającym przedszkolu planuję utworzyć grupę dzieci 2- letnich. Czy mogę to zrobić w ramach przedszkola? Czy konieczne jest utworzenie oddzielnego żłobka? Jak należy to zrobić od strony formalnej? Sale zajęć będą oddzielne, ale czy wszystkie dzieci mogą korzystać z tych samych pomieszczeń, np. jadalnia, korytarz, plac zabaw?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe