Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam. Jestem dyrektorem Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych, w skład którego wchodzą różne typy szkół: Liceum ogólnokształcące, technikum, zasadnicza szkoła zawodowa (to szkoły młodzieżowe dzienne) oraz szkołę policealną, liceum uzupełniające i liceum ogólnokształcące (szkoły zaoczne, dla dorosłych). Proszę o wyjaśnienie w sprawie statutu/-ów. Ile statutów w tej placówce powinno być? Czy wystarczy jeden statut dla całego Zespołu? Czy mają być oddzielne statuty dla szkoły dziennej i zaocznej? Czy może oddzielne dla każdego typu szkoły? Spotkałam się z różnymi informacjami na ten temat, mam sporo wątpliwości, dlatego proszę o Państwa stanowisko w tej sprawie oraz o podanie podstawy prawnej. Z góry dziękuję za pomoc.
Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół każda szkoła powinna mieć swój statut.
W przypadku zespołu szkół dodatkowo tworzy się statut zespołu. Podstawą prawną jest w tym przypadku art. 62 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. W ust. 4 cytowanego artykułu ustawodawca zastrzegł, że "w zakresie uregulowanym odmiennie w statucie zespołu tracą moc postanowienia zawarte w statutach połączonych szkół lub placówek". Oznacza to, że nie tracą mocy całe statuty poszczególnych szkół, lecz tylko te przepisy, które są sprzeczne z postanowieniami statutu zespołu a dotyczące tych samych kwestii.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można poprosić rodzica o odkupienie uczniowskiego podręcznika, otrzymanego we wrześniu w ramach dotacji (podręcznik uległ zniszczeniu). Zgodnie z zapisami rodzic winien wpłacić na konto pieniądze, dla szkoły korzystniejszym rozwiązaniem jest książka za książkę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organizowanie religii w przedszkolu niepublicznym jest obowiązkowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zatrudniony na zastępstwo 5-cio miesięczne w klasie 0 otrzymuje ekwiwalent za urlop czy też nie?
- Jeżeli uczeń uczęszczał na zajęcia WF w klasie pierwszej a w drugiej i trzeciej był zwolniony to powinien na świadectwie końcowym otrzymać ocenę z pierwszej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy II gimnazjum z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym w roku szk. 2011/12 skorzystał z wydłużenia etapu edukacyjnego, czy w trzeciej klasie można mu ponownie wydłużyć nauczanie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe