Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel języka niemieckiego od września 2017 r będzie miał 6/18 niemieckiego i 16/18 świetlicy w jaki sposób zmienić ten przydział w aktach?
Nauczyciel powinien mieć zmienione stanowisko pracy na podstawie art. 18 ust. 1 Karty Nauczyciela. Jest to przeniesienie na inne stanowisko w tej samej szkole za zgodą nauczyciela (pismo informujące o przeniesieniu i albo osobne pismo - zgoda nauczyciela, albo podpis nauczyciela na piśmie pracodawcy z adnotacją, że wyraża zgodę na zmiany). Przepis ten stosuje się obecnie do nauczycieli zatrudnionych nie tylko poprzez mianowanie, ale również do zatrudnionych na podstawie umowy na czas nieokreślony.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel wrócił do pracy 11.07.2011r. po długotrwałym zwolnieniu lekarskim. Od 12 07.2011 r. do 03.10.2011 r. wykorzystał urlop za 2011 r., następnie od 04.10.2011 r. do 30.06.2012 r. przebywa na urlopie zdrowotnym. Czy nauczycielowi należy się Dodatkowe Roczne Wynagrodzenie za 2011 r., jeśli tak to w jakiej wysokości. Proszę o szybką odpowiedź. Będę bardzo zobowiązana. Z góry dziękuję.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem gimnazjum. W sierpniu 2016r. wygrałam konkurs na to stanowisko. Teraz nasze gimnazjum ma być włączone do szkoły podstawowej. Rozumiem, że z mocy prawa mam stać się tam wicedyrektorem. Czy mój dodatek funkcyjny i motywacyjny itp. się zmieni? Które z przywilejów dyrektora zachowam?
- W związku z reforma od 01.09.2017 roku nie wiem jak powinno to wyglądać prawnie. Czy informacja dana nauczycielowi w związku z przekształceniem zespołu Szkół w 8-letna szkołę podstawową wystarczy. Ponieważ nauczyciele mieli zawarte umowy o pracę na Zespól Szkół, a teraz będzie Szkoła Podstawowa, a poza tym jeszcze następuje zmiana w nazwie szkoły (patrona z Marii Konopnickiej na Jana Pawła II ). Czy powinnam dać aneksy do umowy czy nie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik zatrudniony z grupy interwencyjnej kończy zatrudnienie z dniem 31 grudnia 2017 r. Chcemy zawrzeć u mowę o pracę z nim od 1 stycznia 2018 r. Jest to święto. Jaką datę wpisać jako dzień rozpoczęcia pracy 1 czy 2 stycznia?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy na podstawie §2 ust.2 pkt 2 oraz §5 pkt 1) rozporządzenia MEN z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli w szkole podstawowej w oddziale przysposabianym do pracy w zawodzie ogrodnik teoretycznych i praktycznych przedmiotów z zawodu może uczyć biolog, który posiada również kwalifikacje do nauczania przyrody? W oddziale tym realizowany jest program, który obejmuje wybrane treści z podstawy programowej kształcenia w zawodzie ogrodnik. Uczniowie w ramach zajęć są przygotowywani do wykonywania prac związanych z zakładaniem i pielęgnacją roślin ozdobnych. Do wykonywania wyżej wymienionego zadania niezbędne jest osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia, tzn. uczeń: 1) rozpoznaje rodzaje i gatunki roślin ozdobnych, 2) rozpoznaje nasiona roślin ozdobnych i traw, 3) rozpoznaje organy podziemne roślin ozdobnych, 4) określa metody wegetatywnego rozmnażania roślin ozdobnych, 5) określa walory dekoracyjne roślin ozdobnych, 6) określa wymagania siedliskowe roślin ozdobnych, 7) planuje uprawę roślin ozdobnych w zależności od warunków klimatyczno-glebowych i ekonomicznych danego rejonu, 8) określa termin i sposób siewu nasion i sadzenia roślin ozdobnych, 9) przygotowuje glebę do siewu nasion i sadzenia roślin ozdobnych, 10) wykonuje czynności związane z siewem nasion i przesadzaniem roślin ozdobnych, 11) planuje rozmieszczenie roślin ozdobnych na terenach zieleni, 12) wykonuje dekoracje z wykorzystaniem roślin ozdobnych, 13) stosuje metody ochrony i nawożenia roślin ozdobnych bezpieczne dla środowiska, 14) dobiera narzędzia do wykonywania prac.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe