Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel języka niemieckiego klasie II gimnazjum nie wystawia ocen ze sprawdzianów, kartkówek, odpowiedzi ustnych. Od 01 września minęło 20 godzin lekcyjnych. Nauczyciel twierdzi, że nie ma obowiązku wystawiania ocen. Proszę podać podstawę prawną, że jednak nauczyciel ma obowiązek systematycznego wystawiania ocen.
Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego, które ma na celu: 1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie; 2) udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie uczniowi informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć; 3) udzielanie wskazówek do samodzielnego planowania własnego rozwoju; 4) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu; 5) dostarczanie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz o szczególnych uzdolnieniach ucznia; 6) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje: 1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych, a w szkole policealnej – semestralnych, ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych; 2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania; 3) ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności, art. 44b; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych; 3. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12.08. 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W klasie pierwszej integracyjnej uczy się uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Uczeń opuścił w tym roku szkolnym już ponad 80 godzin. W ramowym planie nauczania minimalny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych wynosi 1760 godzin. Obawiam się, że w kolejnych latach nauki w klasach I-III sytuacja z godzinami nieobecnymi może się powtórzyć. Pod dużym znakiem zapytania stoi więc realizacja przez tego ucznia godzin z ramówki. W klasie jest czterech uczniów, ale tylko on ma odrębną podstawę programową i odrębny dziennik. W związku z powyższym w przypadku nieobecności ucznia nauczyciel wpisuje - uczeń nieobecny. Nie mogę zmusić nauczyciela, żeby odrabiał te godziny, ponieważ on w pracy jest i lekcje prowadzi. Fizycznie raczej też nie jest to możliwe. Proszę o pomoc w wyjaśnieniu tej kwestii. Jak rozwiązać taką sytuację?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole publiczne ma obowiązek utworzenia programu wychowawczo-profilaktycznego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle obowiązujących przepisów dotyczących prowadzenia dokumentacji, nie można wpisać do dziennika: - numeru w księdze uczniów, - obwodu, do którego uczeń należy, - zapisywać kontaktów z rodzicami? Powyższe informacje wielu nauczycieli wpisało do swoich dzienników pomimo przekazanej instrukcji (opracowanej na podst. rozporządzenia). Informacje te są ważne z punktu widzenia wychowawcy/nauczyciela. Proszę o rozstrzygnięcie, czy te informacje można/nie można wpisywać? Rozporządzenie mówi jedynie co należy wpisać do dziennika. Czy takie kwestie można uregulować statutem szkoły?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który w roku szkolnym 2018/2019 ukończy pierwszą klasę technikum, może być przyjęty do klasy drugiej liceum ogólnokształcącego, czy musi powtarzać klasę pierwszą?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o udzielenie informacji w sprawie udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W kl.II i III szkoły podstawowej mamy 2-ch uczniów z opiniami. We wskazaniach dla nauczyciela są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Czy może te zajęcia prowadzić nauczyciel w trakcie bieżącej pracy z uczniem, czy należy zatrudnić dodatkowego nauczyciela-specjalistę? Jeśli tak to z jakimi kwalifikacjami?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe