Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaki dziennik powinien prowadzić nauczyciel realizujący dodatkowe zajęcia lekcyjne z języka polskiego dla dziecka powracającego zza granicy? Czy jest to forma udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Czy w dzienniku powinien być program indywidualnej pracy z dzieckiem, czy może plan pracy z dzieckiem?
Dodatkowe zajęcia z języka polskiego dla ucznia powracającego z zagranicy nie są formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Są jedynie dodatkowym, czasowym wsparciem edukacyjnym, jakie przysługuje temu dziecku. Zgodnie z § 11.1 rozporządzenia MEN z dnia z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 31 sierpnia 2017r, poz.1646) zajęcia te dokumentuje się w Dzienniku zajęć innych, wpisując tam (§ 11.2): imię i nazwisko ucznia, daty i tematy przeprowadzonych zajęć, liczbę godzin tych zajęć oraz odnotowuje się obecność ucznia na zajęciach. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem.
Wspomnianemu uczniowi, poza dodatkowymi zajęciami z języka polskiego, przysługuje oddzielnie także pomoc psychologiczno-pedagogiczna w formie odpowiadającej jego indywidualnym potrzebom i możliwościom, np. grupowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w szkole powinnam jako dyrektor wyznaczyć koordynatora do spraw bezpieczeństwa, jakie przepisy to regulują?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest druk - Sprawozdanie ze świetlicy szkolnej? Jeżeli nie ma, to bardzo proszę o taki druk.
Z poważaniem
Sekretarz Szkoły
Maria Ratajczak
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy należy sporządzić protokół powypadkowy ucznia? Jak sama nazwa protokołu wskazuje protokół powinien być sporządzany w momencie, kiedy zakwalifikujemy dane zdarzenie jako wypadek. Definicja wypadku w przypadku ucznia jest niezwykle "Nieprecyzyjna": wypadek to zdarzenie, które: ma charakter nagły, spowodowane jest przyczyną zewnętrzną, nastąpiło w związku z pracą, spowodowało uraz lub śmierć.. Co należy w takim razie uznać za uraz? Czy drobna rana/ skaleczenie/ otarcie /siniak w szkole to uraz i należy to kwalifikować jako wypadek i sporządzać protokół powypadkowy? Jakie warunki musi spełnić zdarzenie/incydent w szkole, by uznać je za wypadek ucznia? Czy dziecko, które po zajęciach szkolnych zamiast pójść do domu, a poszło na boisko szkolne pograć w piłkę i złamało nogę, uległo w szkole wypadkowi i należy powołać komisję? W mojej placówce dochodzi czasem do - moim zdaniem - absurdalnych sytuacji. Sporządzamy protokoły do "wszystkiego", bo takie jest zalecenie organu nadzorującego placówkę. Czasami są to trzy komisje powypadkowe dziennie. Może zbyt pochopnie lub niepotrzebnie powołuję zespół powypadkowy? Np. uczeń biegnąc korytarzem upada, nie ma żadnej oczywistej przeszkody, nie ma widocznego urazu, udzielana jest mu pomoc w gabinecie (zimny okład), nie ma zdaniem pielęgniarki potrzeby dalszych działań, rodzice powiadomieni, miejsce zdarzenia w porządku, brak przyczyny zewnętrznej, uczeń czuje się dobrze, chodzi do szkoły ... . Czy to jest wypadek? Bo zdaniem wizytatorów - tak i należy sporządzić protokół powypadkowy. Proszę o wyjaśnienie tematu: 1. Kiedy protokół powypadkowy? 2. Kiedy kwalifikujemy zdarzenie jako wypadek ucznia w szkole? 3. Kiedy powiadamy Radę Rodziców i Organ prowadzący tj. czy bezpośrednio po zdarzeniu, czy po uznaniu zdarzenia za wypadek?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, proszę o wzór dokumentu, zakres obowiązków asystenta międzykulturowego w szkole podstawowej, dziękuję,
pozdrawiam
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy jako przedszkole niepubliczne mamy obowiązek robienia ewaluacji wewnętrznej ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe