Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie przedmioty czy nazwy zajęć wpisać w " Dzienniku lekcyjnym edukacja wczesnoszkolna", gzie jest miejsce w rubryce "Edukacja"- klasa 2 i 3 w szkole podstawowej dla upośledzonych umysłowo w w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami.Tu obowiązuje "stara" podstawa programowa. Następne pytanie: Jakie nazwy zajęć wpisać w tymże Dzienniku w "Tygodniowym planie zajęć edukacyjnych "- klasa 2 i 3 dla w/w uczniów?
W Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U z 24 lutego poz 356) – obowiązuje od 1 września 2017 r. we wszystkich klasach szkoły podstawowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Zatem zgodnie z Załącznikiem nr 3
w szkole tej wyodrębnia się:
- zajęcia edukacyjne:
2. zajęcia rozwijające komunikowanie się,
3. zajęcia rozwijające kreatywność,
4. wychowanie fizyczne,
5. etyka/religia;
- zajęcia rewalidacyjne.
Sankcjonuje to również rozporządzenie MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz. U z 31 marca 2017 poz. 703) – Załącznik nr 2, gdzie w ramowym planie nauczania dla szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, w klasach I–III wskazano nowe nazwy obowiązkowych zajęć edukacyjnych. Dotychczasowe zajęcia „funkcjonowanie w środowisku”, „muzyka z rytmiką”, „plastyka” i „technika” zastąpiono zajęciami „funkcjonowanie osobiste i społeczne”, „zajęciami rozwijającymi kreatywność” i „zajęciami rozwijającymi komunikowanie się”. I takie właśnie nazwy należy stosować w tygodniowym planie zajęć oraz w dzienniku lekcyjnym.
Proszę też stosować obowiązującą już od trzech lat prawidłową terminologię „Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym”
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry, mam pytanie w związku z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 4 grudnia 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych .. Zakładamy według tego rozporządzenia nowe arkusze MEiN-I/33/1 do klasy,jeśli dobrze rozumiem. A co z klasą 2, czy też zakładamy nowe arkusze i z jaką datą?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może wchodzić do klasy na lekcje z kubkiem kawy, wody?
Proszę o wsparcie i przepis prawa jeżeli może.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na Autyzm, jednak w normie intelektualnej może uczęszczać do szkoły Branżowej I st specjalnej. Nadmieniam ze uczeń ma trudności z codziennym funkcjonowaniem i nauką w szkole masowej nie wpływa dobrze
na ucznia. Rodzic chce zapisać ucznia kierując się dobrem dziecka. Zarówno w szkole masowej, jak i ogólnodostępnej będzie realizować tą samą podstawę programową i korzystać z tych samych podręczników. Jak można to uczniowi i rodzinie umożliwić? Na jakie podstawy prawne się powołać lub od kogo uzyskać zgodę?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o podanie wzoru uchwały zatwierdzającej program wychowawczy i profilaktyki, ponieważ termin podjęcia uchwały był do końca lutego to z jaką datą powinien być uchwalony i proszę o podanie podstawy prawnej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli w placówce nie ma związków zawodowych, trzeba opiniować arkusz organizacyjny?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe