Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Muszę zatrudnić do 2 uczniów klasy I nauczycieli specjalistów. Jeden do dziecka z wadą słuchu - tyflopedagog, a drugi do dziecka autystycznego. Na każdego z uczniów mam po 2 godziny. Zajęcia będą się odbywać w szkole. Z jakiego pensum mam sporządzić umowę (2/18 czy 2/22)? Czy tym nauczycielom należy się dodatek trudnościowy?
Gdyby nauczyciele prowadzili w szkole zajęcia dydaktyczne w ramach pensum 18 – godzinnego i dodatkowo mieliby realizować zajęcia specjalistyczne, dyrektor mógłby zdecydować o powierzeniu zajęć specjalistycznych w ramach pensum 18-godzinnego albo pensum nauczyciela specjalisty, określonego przez organ prowadzący na poziomie nie wyższym niż 22 godziny (art. 42 ust. 3 lp. 3 i ust. 7 pkt 3 lit. b ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm., wyrok Sądu Najwyższego z 11.01.2011 r. I PK 153/10 oraz wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z 4.09.2014 r., IV SA/Gl 674/14). Natomiast jeśli nauczyciele nie będą prowadzili zajęć dydaktycznych w szkole, zajęcia specjalistyczne należy im powierzyć na stanowisku specjalisty, czyli w ramach pensum nieprzekraczającego 22 godzin. Za pracę z dzieckiem z autyzmem oraz z wadą słuchu nie przysługuje dodatek za trudne warunki pracy, ponieważ praca w takich warunkach nie jest wymieniona w § 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 416 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy mogę w arkuszu organizacyjnym przydzielić nauczycielowi edukacji wczesnoszkolnej dodatkowe godziny zajęć z wych. fizycznego, plastyki, muzyki, komputerowych w innych klasach I-III?
- W tym roku wynikła niespotykana dla mnie sytuacja. Nauczyciel zatrudniony jest w wymiarze 19/18. Okazało się, że przez pierwsze półrocze nauczyciel ma możliwość dodatkowo uczyć 3 godziny w świetlicy. Z tego wynika, że 3/26 to nadliczbówki. Organ prowadzący poinformował nas, że bez względu na to czy ma już etat z lekcji, uśrednia się go i każda nadliczbówka jest liczona z uśrednienia. Jest to z niekorzyścią dla nauczyciela. Pensum jest również wyższe. Bardzo proszę o pomoc.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka rozpoczęła pracę w naszej szkole 1 września 2016 r. w niepełnym wymiarze czasu pracy.
Nasza szkoła była wówczas jej dodatkowym miejscem pracy, gdyż jednocześnie do 28 lutego 2017 r. znajdowała się w stanie nieczynnym w swojej macierzystej placówce.
Po zakończeniu stosunku pracy w szkole macierzystej dostarczyła do naszej szkoły świadectwo pracy za okres od 1 września 1992 r. do 28 lutego 2017 r. czyli jej staż pracy wynosił 24 lata, 5 m-cy i 27 dni.
1 września 2019 r. nauczycielka zgłosiła problem nieotrzymania nagrody jubileuszowej za 35 lat pracy, gdyż jak twierdziła, swoją pracę zawodową rozpoczęła 1 września 1984 r.
W wyniku rozmowy i analizy jej przebiegu zatrudnienia okazało się, że od początku zatrudnienia kilka razy zmieniała miejsce pracy i było to na zasadzie przeniesienia służbowego nauczyciela na mocy art. 18 KN. W związku z przeniesieniem służbowym nie dochodzi do rozwiązania stosunku pracy i dyrektor szkoły, w której nauczyciel był dotychczas zatrudniony przekazuje do szkoły, do której nauczyciel zostaje przeniesiony, akta osobowe nauczyciela. W przypadku ustania stosunku pracy, kontynuowanego w szkole do której nauczyciel został przeniesiony, szkoła ta winna wydać mu świadectwo pracy uwzględniające również okres pracy w szkole, z której nauczyciel został przeniesiony.
Stąd wniosek, że ostatni Pracodawca nie uwzględnił wszystkich okresów zatrudnienia. W chwili obecnej nauczycielka jest na etapie kompletowania dokumentów.
Czy, pomimo tego, że termin nabycia prawa do nagrody jubileuszowej minął 31 sierpnia 2019 r. należy, po dostarczeniu sprostowania świadectwa pracy, wypłacić Nauczycielce należną nagrodę jubileuszową?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Potrzebuję najprostszy wzór listy obecności administracji obsługi.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor ma prawo skrócić nauczycielce o 2 miesiące urlop dla poratowania zdrowia?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe