Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Obowiązkiem szkoły i przedszkola jest realizacja zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego – art. 127 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. –...

PORADA PRAWNA

08 września 2018 Prawo oświatowe

Mam ucznia, który posiada orzeczenie do kształcenia specjalnego. Wg. nowego druku nie posiada wypisanych zaleceń w pkt. 4 orzeczenia tj. realizacji wybranych zajęć wychowania przedszkolnego, zajęć w szkole indywidualnie lub w grupie do 5 osób. Moje pytanie brzmi, czy jeśli zaistnieje potrzeba przyznania dziecku zajęć w formie j.w. to czy wymaga to zmiany orzeczenia tj. uchylenia poprzedniego i wydania nowego? Czy wystarczy WOFU i to szkoła wprowadza tą formę mimo, źe w orzeczeniu nie wpisano nic w pkt. 4? Czy w przypadku wydania nowego orzeczenia wymagane jest ponowne zaświadczenie lekarskie?

Obowiązkiem szkoły i przedszkola jest realizacja zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego – art. 127 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Na podstawie § 13 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych, Dz.U. z 2017 r., poz. 1743 w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego zespół określa potrzebę realizacji wybranych zajęć wychowania przedszkolnego lub zajęć edukacyjnych indywidualnie z dzieckiem lub uczniem lub w grupie liczącej do 5 dzieci lub uczniów - w przypadku dziecka lub ucznia napotykającego na trudności w funkcjonowaniu wspólnie z oddziałem przedszkolnym lub szkolnym; natomiast takiej potrzeby nie stwierdza się wobec wszystkich dzieci objętych kształceniem specjalnym. Najprawdopodobniej w przypadku tego konkretnego dziecka zespół w poradni nie stwierdził istnienia trudności w funkcjonowaniu wspólnie z oddziałem przedszkolnym lub szkolnym. Z tego względu nie jest konieczne uzyskanie nowego orzeczenia. Pomimo, że dziecko nie ma takiego zalecenia, w razie stwierdzenia w wielospecjalistycznej ocenie funkcjonowania ucznia, że z indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia (np. z powodu trudności w nauce z oddziałem) wynika taka potrzeba, na jej podstawie należałoby zmodyfikować IPET oraz określić w nim, jakie zajęcia wychowania przedszkolnego lub zajęcia edukacyjne będą realizowane indywidualnie z uczniem lub w grupie liczącej do 5 uczniów - § 6 ust. 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578. 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT