Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń szóstej klasy szkoły podstawowej otrzymał od kwietnia br. orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania. Ile szkoła powinna przeznaczyć mu godzin nauczania indywidualnego i na jakiej podstawie? Jak ocenić przedmioty, których szkoła nie będzie z uczniem prowadzić?
Indywidualne przygotowanie przedszkolne oraz indywidualne nauczanie organizuje się w sposób zapewniający wykonanie zaleceń określonych w orzeczeniu. Dyrektor szkoły ustala – w uzgodnieniu z organem prowadzącym szkołę – zakres, miejsce i czas prowadzenia zajęć indywidualnego nauczania. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem wynosi: 1) dla uczniów klas I–III szkoły podstawowej – od 6 do 8 godzin; 2) dla uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej – od 8 do 10 godzin; 3) dla uczniów gimnazjum – od 10 do 12 godzin; 4) dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych – od 12 do 16 godzin. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania dla uczniów, o których mowa wyżej realizuje się w ciągu co najmniej 2 dni, a dla uczniów, o których mowa w pkt 2–4 – w ciągu co najmniej 3 dni. Dyrektor szkoły może ustalić tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania wyższy niż maksymalny wymiar określony wyżej za zgodą organu prowadzącego szkołę.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zgodnie z nowymi przepisami, ucznia klasy 3 za zgodą i pisemnym oświadczeniem rodzica można pozostawić na następny rok w tej samej klasie bez opinii poradni?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony jest od 1 września. Kiedy nabywa prawo do nagrody jubileuszowej? Czy następuje to 31 sierpnia czy 1 września kolejnego roku ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju w przedszkolu może prowadzić nauczyciel przedszkola, który jest w trakcie studiów podyplomowych "Terapia pedagogiczna i rewalidacja"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest właściwy tryb uchwalenia programu wychowawczego szkoły oraz szkolnego programu profilaktyki? Z Ustawy o systemie oświaty (art. 54.2) wynika, że inicjatywa uchwalenia należy do rady rodziców w porozumieniu z radą pedagogiczną. Z kolei z rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół § 2 ust. 2 wynika, że wspomniane programy uchwala rada pedagogiczna po zasięgnięciu opinii rady rodziców oraz samorządu uczniowskiego. Wobec tego według mnie powinniśmy stosować przepis z wyższego w hierarchii aktu prawnego, czyli ustawy. Czy mam rację? Co oznacza w tym kontekście wyrażenie „w porozumieniu z radą pedagogiczną”? Czy po uchwaleniu tych programów przez radę rodziców rada pedagogiczna może wprowadzić poprawki, czy tylko je akceptuje lub nie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zbliża się koniec pierwszego okresu. W jednej z klas nauczyciel matematyki jest mocno skonfliktowany z jedną z uczennic. Próby mediacji wychowawcy i pedagoga zawiodły, stąd konieczna jest interwencja dyrektora. Po przeanalizowaniu sprawy doszedłem do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem byłoby zabranie nauczycielowi klasy (3 godziny tygodniowo) i przydzielenie mu innej (również trzy godziny 3 godziny w tygodniu) - w związku z tym nauczyciel ma dalej taką samą liczbę godzin jak w arkuszu i umowie. Czy taka decyzja będzie zgodna z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe