Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń szóstej klasy szkoły podstawowej otrzymał od kwietnia br. orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania. Ile szkoła powinna przeznaczyć mu godzin nauczania indywidualnego i na jakiej podstawie? Jak ocenić przedmioty, których szkoła nie będzie z uczniem prowadzić?
Indywidualne przygotowanie przedszkolne oraz indywidualne nauczanie organizuje się w sposób zapewniający wykonanie zaleceń określonych w orzeczeniu. Dyrektor szkoły ustala – w uzgodnieniu z organem prowadzącym szkołę – zakres, miejsce i czas prowadzenia zajęć indywidualnego nauczania. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem wynosi: 1) dla uczniów klas I–III szkoły podstawowej – od 6 do 8 godzin; 2) dla uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej – od 8 do 10 godzin; 3) dla uczniów gimnazjum – od 10 do 12 godzin; 4) dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych – od 12 do 16 godzin. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania dla uczniów, o których mowa wyżej realizuje się w ciągu co najmniej 2 dni, a dla uczniów, o których mowa w pkt 2–4 – w ciągu co najmniej 3 dni. Dyrektor szkoły może ustalić tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania wyższy niż maksymalny wymiar określony wyżej za zgodą organu prowadzącego szkołę.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy przedszkolem niepublicznym z oddziałami integracyjnymi. Powstaliśmy w wyniku decyzji samorządu o przekształceniu części placówek publicznych w niepubliczne – w trybie likwidacji placówki publicznej i konkursu na użyczenie nieruchomości w celu utworzenia i poprowadzenia placówki niepublicznej. Powołaliśmy fundację i wygraliśmy konkurs. Określał on dość surowe kryteria, stąd spełniamy wszelkie warunki placówki publicznej /nie pobieramy żadnego czesnego, opłaty za pobyt i wyżywienie są takie jak w placówkach publicznych na terenie gminy, zapewniamy pomoc psych.ped., działa Rada Rodziców, kryteria naboru – jak w publicznych, etc/, słowem – zmierzając ku pytaniu – spełniamy wszelkie warunki określone w art.90 ust. 1b uso. Otrzymujemy – zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej – dotację w wysokości 80% należnej dla placówek publicznych. Wiemy, że przepisy określają ją na min. 75%, więc nie jest najgorzej. Jednak - czy po nowelizacji art. 90 ust. 1b uso z „może otrzymywać” na „otrzymuje” – możemy liczyć na 100% dotacji? W Urzędzie Miasta tak naprawdę chyba sami nie wiedzą -coś mówią, że owszem, ale tylko gdy placówki publiczne zgłoszą, że nie zapewniają miejsca obowiązkowym dzieciaczkom, wtedy Gmina ogłosi konkurs grantowy i możemy dostać. Nam wydaje się, że tak nie jest, ale nowa uso jest tak skomplikowana, że sami nie wiemy. Prosimy o pomoc w interpretacji, bo nie chcemy „wojować” z Urzędem, a już zwłaszcza nie mając racji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka podstawa prawna powinna być pod zarządzeniem dyrektora poradni psychologiczno-pedagogicznej w sprawie zmiany organizacji czasu pracy dla pracowników merytorycznych i administracji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozumieć (podawać np. do SIO) liczbę oddziałów w zespole szkół - oddział zerowy, klasy od pierwszej do szóstej i trzy klasy gimnazjum? Gdy nie było łączeń na części przedmiotów podawałem 10 oddziałów. Czy łączenie na części przedmiotów zmieni tą liczbę? Przy połączeniu na 10 godzinach klasy IV i V oraz I i II na 9 godzinach liczba oddziałów wynosi 8?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła stowarzyszeniowa (zaznaczam publiczna) w której funkcjonuje oddział przedszkolny musi dodatkowo do Wójta składać jakieś dokumenty, aby nadal ten oddział funkcjonował w szkole, czy wystarczą dokumenty złożone dla szkoły do 30 czerwca? Pytanie następne czy dla Punktu Przedszkolnego funkcjonującego przy szkole stowarzyszeniowej coś też jesteśmy zobligowani składać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o interpretację Art. 3045 § 3 pkt 4 kodeksu pracy. Jak rozumieć zapis stanowiący o opinii dyrektora szkoły dotyczącej możliwości wypełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w czasie wykonywania przez nie pracy lub innych zajęć zarobkowych??? Na czym miałaby polegać taka możliwość wypełnienia obowiązku? Sytuacja dotyczy ucznia szkoły podstawowej.
Art. 3045. § 1. Wykonywanie pracy lub innych zajęć zarobkowych przez dziecko do ukończenia przez nie 16 roku
życia jest dozwolone wyłącznie na rzecz podmiotu prowadzącego działalność kulturalną, artystyczną, sportową lub reklamową i wymaga uprzedniej zgody przedstawiciela ustawowego lub opiekuna tego dziecka, a także zezwolenia właściwego
inspektora pracy.
§ 2. Właściwy inspektor pracy wydaje zezwolenie, o którym mowa w § 1, na wniosek podmiotu określonego w tym
przepisie.
§ 3. Właściwy inspektor pracy odmawia wydania zezwolenia, jeżeli wykonywanie pracy lub innych zajęć zarobkowych
w zakresie przewidzianym w § 1:
1) powoduje zagrożenie dla życia, zdrowia i rozwoju psychofizycznego dziecka;
2) zagraża wypełnianiu obowiązku szkolnego przez dziecko.
§ 4. Podmiot, o którym mowa w § 1, dołącza do wniosku o wydanie zezwolenia:
1) pisemną zgodę przedstawiciela ustawowego lub opiekuna dziecka na wykonywanie przez dziecko pracy lub innych
zajęć zarobkowych;
2) opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej dotyczącą braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy
lub innych zajęć zarobkowych;
3) orzeczenie lekarza stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych;
4) jeżeli dziecko podlega obowiązkowi szkolnemu – opinię dyrektora szkoły, do której dziecko uczęszcza, dotyczącą
możliwości wypełniania przez dziecko tego obowiązku w czasie wykonywania przez nie pracy lub innych zajęć zarobkowych.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe