Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy zespołem szkół w skład którego wchodzą: Liceum Ogólnokształcące, Szkoła Policealna i KKZ. Czy każda z osobnych szkół powinna mieć odrębny statut?
W przypadku publicznego zespołu szkół, niezależnie od obowiązywania statutu zespołu, każda placówka powinna mieć swój statut, ponieważ z art. 62 ust. 4 UoSO (od dnia 1 września 2017 r. z art. 91 ust. 4 ustawy z 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe, Dz.U. z 2017 r. poz. 59) wynika, że w zakresie uregulowanym odmiennie w statucie zespołu tracą moc postanowienia zawarte w statutach połączonych szkół lub placówek, co jest równoznaczne z wymogiem równoległego obowiązywania statutów poszczególnych jednostek oświatowych wchodzących w skład tego zespołu. W przypadku zespołu szkół niepublicznych, organ prowadzący decyduje, czy szkoły i placówki będą działały tylko na podstawie ich statutów, jedynie statutu zespołu, czy niezależnie od statutu zespołu każda jednostka również będzie posiadała własny statut (art. 90a w zw. z art. 84 u.s.o., art. 182 w zw. z art. 172 p.o.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie przedmioty czy nazwy zajęć wpisać w " Dzienniku lekcyjnym edukacja wczesnoszkolna", gzie jest miejsce w rubryce "Edukacja"- klasa 2 i 3 w szkole podstawowej dla upośledzonych umysłowo w w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami.Tu obowiązuje "stara" podstawa programowa. Następne pytanie: Jakie nazwy zajęć wpisać w tymże Dzienniku w "Tygodniowym planie zajęć edukacyjnych "- klasa 2 i 3 dla w/w uczniów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecko z orzeczenie o niepełnosprawności umiarkowanej, może uczęszczać do szkoły ogólnodostępnej powyżej 8-go roku życia? Do którego roku życia może uczęszczać do klasy "0"?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń klasy maturalnej, który kończy naukę w szkole w kwietniu może jechać na wycieczkę szkolną w czerwcu.
- W jakiej formie aktualnie nauczyciel przedstawia dyrektorowi wybrany przez siebie program, czy nadal obowiązuje wniosek o dopuszczenie programu a może jest to jakaś forma deklaracji wyboru?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli dyrektor szkoły zwolnił ucznia z nauki drugiego języka obcego do końca etapu edukacyjnego, to czy po wejściu w życie rozporządzenia MEN z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania, powinien przywrócić obowiązek nauki uczniowi, który nie spełnia warunków określonych w tym rozporządzeniu, w paragrafie 6.1.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe