Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jakiej formie aktualnie nauczyciel przedstawia dyrektorowi wybrany przez siebie program, czy nadal obowiązuje wniosek o dopuszczenie programu a może jest to jakaś forma deklaracji wyboru?
Na ten temat pisaliśmy wielokrotnie, m. in. 12 września 2017 r., proponujemy analizę szczegółowych treści tych odpowiedzi.Nauczyciel lub zespół nauczycieli przedstawia dyrektorowi przedszkola lub szkoły program wychowania przedszkolnego lub program nauczania do danych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego na dany etap edukacyjny. W przypadku innej formy wychowania przedszkolnego nauczyciel lub zespół nauczycieli przedstawia dyrektorowi przedszkola lub szkoły podstawowej program wychowania przedszkolnego. W przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe nauczyciel lub zespół nauczycieli prowadzących kształcenie zawodowe w danym zawodzie przedstawia dyrektorowi szkoły program nauczania do danego zawodu. Program wychowania przedszkolnego i programy nauczania mogą obejmować treści nauczania wykraczające poza zakres treści nauczania ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, treści nauczania ustalonych dla danych zajęć edukacyjnych w podstawie programowej kształcenia ogólnego albo treści nauczania ustalonych w formie efektów kształcenia dla danego zawodu w podstawie programowej kształcenia w zawodach. Programy nauczania powinny być dostosowane do potrzeb i możliwości uczniów, dla których są przeznaczone. Dyrektor przedszkola lub szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, dopuszcza do użytku w danym przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej, danej innej formie wychowania przedszkolnego lub szkole przed-stawiony przez nauczyciela lub zespół nauczycieli odpowiednio program wychowania przedszkolnego lub programy nauczania. Dopuszczone do użytku w danym przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej, danej innej formie wychowania przedszkolnego lub szkolne programy nauczania, stanowią odpowiednio zestaw programów wychowania przedszkolnego lub szkolny zestaw programów nauczania. Dyrektor przedszkola lub szkoły jest odpowiedzialny za uwzględnienie w zestawie programów wychowania przedszkolnego i szkolnym zestawie programów nauczania całości odpowiednio podstawy programowej wychowania przedszkolnego lub podstawy programowej kształcenia ogólnego ustalonej dla danego etapu edukacyjnego, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – także całości podstawy programowej kształcenia w zawodach, w których kształci szkoła. Przepisów powyższych nie stosuje się do indywidualnych programów opracowywanych dla uczniów, o których mowa w art. 1 pkt 6 ustawy – Prawo oświatowe, oraz do indywidualnych programów nauki opracowywanych dla uczniów, o których mowa w art. 115 ustawy – Prawo oświatowe.
Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. o systemie oświaty (tj. z dnia 5 lipca 2018 r., poz. 1457), w szczególności art. 22a .
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o pomoc w opracowaniu dokumentu - badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów- zespół szkół specjalnych w skład wchodzi szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła zawodowa.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W specjalnym ośrodku funkcjonują trzy szkoły, przedszkole, internat. W związku z tym czy tworzenie koncepcji pracy, planów pracy, planu nadzoru musi odbywać się dla każdej jednostki oddzielnie czy mogą to być dokumenty wspólne dla całej placówki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem emerytem, jednocześnie dyrektorem niepublicznego przedszkola w związku z czym do ZUS-u odprowadzam tylko składkę zdrowotną. Czy tę składkę mogę pokrywać z dotacji, bo zaznaczam, że w składkach odprowadzanych do Zus od wszystkich pracowników, jest również moja składka zdrowotna i w czasie kontroli zarzucono mi, że nie powinna ona być pokrywana z dotacji.
- Prosze o podanie:
- przykładu ankiety adresowanej do rodziców - realizacja podstawy programowej w szkole podstawowej,
- przykładu ankiety adresowanej do nauczycieli - realizacja podstawy programowej w szkole podstawowej,
- przykładu arkusza realizacji nowej podstawy programowej w szkole podstawowej.
Dziekuję
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak z punktu widzenia prawnego i organizacyjnego najlepiej rozwiązać zajęcia specjalistyczne w przedszkolu, wynikajace z zaleceń orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej? W jakich godzinach mogą się odbywać te zajęcia np. logopedia, SI ( niepłatne ) wchodzace w zakres zajęć rewalidacyjnych, które prowadzą nauczyciele-specjaliści, a nie nauczyciel przedszkola? Czy zajęcia mogą się odbywać w czasie pięciu godzin realizacji podstawy programowej, jeżeli dziecko przebywa tylko te godziny w przedszkolu czy po realizacji tych godzin?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe