Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem LO, od roku szkolnego 2019/20 chciałabym przy/w LO utworzyć klasy VII i VIII SP. Czy jest taka możliwość w świetle nowego prawa oświatowego? Budynek LO jest bardzo duży i na stałe byłaby możliwość,aby utworzyć takie klasy. Bardzo proszę o podstawę prawną, jakie byłyby moje ewentualne działania aby istniała szkoła podstawowa przy lub w liceum. Nadmieniam że liceum jest publiczne, a organem prowadzącym Prezydent Miasta, pod którego podlegają szkoły podstawowe.
W skład liceum, które będzie szkołą 4 – letnią, nie mogą wchodzić nowo utworzone klasy szkoły podstawowej należące do struktury organizacyjnej szkoły innego typu – art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. W tym samym budynku mogłaby rozpocząć działalność nowo utworzona przez organ prowadzący szkoła podstawowa dla dorosłych z klasami VII – VIII, natomiast nie można utworzyć szkoły z tylko takimi klasami dla młodzieży, ponieważ art. 95 PO nie przewiduje szkoły z taką strukturą klas. Natomiast dyrektor szkoły nie jest upoważniony do utworzenia nowej szkoły – art. 8 ust. 2 pkt 1 PO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy nowego rozporządzenia z dnia 30 marca 2023 w sprawie niektórych publicznych placówek systemu oświaty, a konkretnie paragrafu 59 ust. 1 pkt. 1: zespół co najmniej dwa razy w roku ocenia zasadność dalszego pobytu wychowanka w ORW, w tym ocenia efekty zastosowanych dotychczas wobec wychowanka działań rewalidacyjnych, edukacyjnych lub terapeutycznych. Czy w tym punkcie ustawodawca pisząc o ocenie efektywności zastosowanych wobec wychowanka działań rewalidacyjnych, edukacyjnych lub terapeutycznych ma na myśli sporządzenie okresowej Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania wychowanka, ocenę opisową czy ma to być zupełnie inny dokument?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Który zapis z rozporządzenia MEN z 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy ... mówi, że w Statucie Szkoły zamiast WSO (Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania) i PSO (Przedmiotowego Systemu Oceniania) powinno być Wewnątrzszkolne ocenianie i przedmiotowe ocenianie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w następującej sprawie:
W dniu 27.11.2013 r. poradnia psychologiczno-pedagogiczna wydała opinię o uczniu uczęszczającym do kl.I naszego gimnazjum. W niniejszej opinii została stwierdzona dysleksja głęboka. Jednym ze wskazań jest zwolnienie ucznia z nauki z jednego języka obcego.
W związku z tym mam następujące pytanie:
Jak mam przeprowadzić zwolnienie ucznia z jednego języka w środku roku szkolnego, aby to było zgodne z prawem oświatowym? Jak formalnie należy to przeprowadzić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w liceum ogólnokształcącym, zgodnie z nową podstawą programową, muszą odbyć się takie zajęcia jak zajęcia artystyczne bądż ekonomika w praktyce?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły masowej, do której zostało skierowane dziecko do kształcenia specjalnego z powodu zespołu Aspergera jest zobowiązany prawnie do zatrudnienia nauczyciel wspomagającego, nawet jeżeli w orzeczeniu nie ma takiej informacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe