Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie godziny pracy nauczycieli można potraktować jako nadliczbowe? Czy udział w egzaminach zawodowych, maturach próbnych, wyjścia z uczniami w godzinach popołudniowych traktujemy jako nadliczbowe czy wg rozliczenia 40 godz./tydz. Czy nauczyciel zatrudniony w niepełnym wymiarze etatu jest traktowany jak pełnozatrudniony? Czy nauczyciel, który zastępuje będącego w tym czasie na szkoleniu otrzymuje zapłatę za zastępstwo? Jeżeli jest to zastępstwo w czasie tzw. okienka, a jak jeżeli jest to po godzinach pracy i też odnośnie pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych. Czy traktować te czynności jako zapisane i wynikające ze statutu szkoły? Szkoła jest feryjna.
Godzinami nadliczbowymi będą godziny wykraczające poza 40 godzin na tydzień.
Udział w egzaminach zawodowych, próbnych maturach, wyjścia z uczniami - stanowią pracę w ramach 40 godzin w tygodniu (są to inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych szkoły - art. 42 ust. 2b Karty Nauczyciela).
Dla przydzielania zajęć nauczycielom w ramach 40 godzin nie ma znaczenia wymiar zatrudnienia (pełny czy niepełny etat). Przepis ten stanowi jedynie o górnej granicy czasu pracy - normie czasu pracy, której nie powinno się przekraczać.
Każde zastępstwo za nieobecnego nauczyciela jest płatne. Karta Nauczyciela nie ogranicza prawa do wynagrodzenia za zastępstwo od przyczyny nieobecności zastępowanego nauczyciela. Nie ma tez znaczenia, kiedy zastępstwo zostaje przydzielone - w trakcie "okienka", przed lekcjami, po lekcjach. Jednakowo traktuje się równiez nauczycieli pełno i niepełnozatrudnionych. Zgodnie z art. 35 ust. 2a KN, przez godzinę doraźnego zastępstwa rozumie się przydzieloną nauczycielowi godzinę zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych powyżej tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (tzw. pensum, np. 18 h), której realizacja następuje w zastępstwie nieobecnego nauczyciela.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kto może uczyć przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa? Nie ma nauczyciela z kwalifikacjami, wiem, że muszę wystąpić o pozwolenie na zatrudnienie ... ale kogo? Najbardziej interesuje mnie 2 punkt w cytacie z pisma Kuratorium :Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela przedmiotu ,,Edukacja dla Bezpieczeństwa” posiadać będzie osoba, która ukończyła: - studia wyższe na kierunku, (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub - studia wyższe na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub - studia wyższe na kierunku (specjalności), innym niż nauczany przedmiot ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- CZY NAUCZYCIEL POSIADAJĄCY WYKSZTAŁCENIE- STUDIA MAGISTERSKIE NA KIERUNKU FILOLOGIA POLSKA Z PRZYGOTOWANIEM PEDAGOGICZNYM I STUDIA PODYPLOMOWE NA KIERUNKU WIEDZA O KULTURZE MOŻE UCZYĆ PRZEDMIOTU HISTORIA SZTUKI?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Co ile lat nauczyciel powinien odbyć szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka ukończyła 6-letnie zaoczne studia teologiczne na Papieskim Wydziale Teologicznym w W-wie, zdając egzamin ex universa theologia (równoznaczny z absolutorium wyższych studiów) - 23.03.2006 r., a także ma świadectwo ukończenia specjalizacji katechetycznej. Nie ma tytułu magistra teologii. Czy nauczycielka ma kwalifikacje do nauczania religii, w szczególności w klasach I-III szkoły podstawowej?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź i poradę w ważnych dla mnie kwestiach. Organ prowadzący szkołę wyraża chęć, aby po reformie pozostawić pełną szkołę podstawową z kl. I- VIII + oddział przedszkolny, jednak na chwilę obecną brakuje dwóch sal lekcyjnych. Wyjściem z sytuacji byłoby podzielenie dużej sali na dwie mniejsze - jakie wymogi muszą być spełnione odnośnie metrażu sali lekcyjnej w przeliczeniu na ucznia? Druga propozycja - przechodzenie na zajęcia edukacyjne do sali, której uczniowie mają w tym czasie wych. fizyczne - czy jest to rozwiązanie zgodne z przepisami? Czy każda klasa musi mieć przydzieloną "swoją" izbę lekcyjną?... I czy w związku z powrotem do szkoły podst. przedmiotów: geografia, fizyka, chemia, biologia muszą być od września 2017r. utworzone pracownie przedmiotowe z pełnym wyposażeniem?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe