Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie czynności musi wykonać dyrektor przedszkola, które z dniem 1 września 2018 przestaje być samodzielną jednostką ponieważ organ prowadzący podjął uchwałę o stworzeniu zespołu szkolno-przedszkolnego i przedszkole zostaje połączone ze szkołą podstawową. Zaznaczam, że dyrektor przedszkola przestaje pełnić funkcję ponieważ został wybrany nowy dyrektor zespołu.
Procedurę przekazania spraw finansowych i administracyjnych przez ustępującego dyrektora przedszkola określa organ prowadzący, który ma mocy art. 57 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.) sprawuje nadzór nad działalnością przedszkola w zakresie spraw finansowych i administracyjnych. Przepisy ustawo oświatowe nie regulują tych kwestii. Ustępujący dyrektor powinien obejmującemu stanowisko dyrektorowi przekazać:
1) majątek przedszkola, 2) środki pieniężne, 3) dokumentację pracowniczą, 4) dokumentację przebiegu nauczania. Dyrektor przeprowadza inwentaryzację składników majątkowych w oparciu o obowiązującą w przedszkolu Instrukcję w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji. O czynnościach inwentaryzacyjnych dyrektor przedszkola informuje dyrektora przejmującego przedszkole. Po zakończeniu inwentaryzacji dyrektor przedszkola dokonuje jej rozliczenia z udziałem przedstawicieli organu prowadzącego, a następnie przygotowuje protokół zdawczo-odbiorczy mienia i dokumentacji. W protokole umieszcza się wykaz przekazywanej dokumentacji technicznej szkoły.
Do obowiązków zdającego dyrektora przedszkola należy również przygotowanie i przekazanie: 1) dokumentacji księgowej, 2) akt osobowych i dokumentów kadrowych, 3) dokumentacji organizacji pracy przedszkola. Czynności przekazania przedszkola powinny nastąpić najpóźniej w ostatnim dniu pełnienia obowiązków przez obecnego dyrektora przedszkola.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm..
2. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn.: Dz.U. z 2016r. poz. 1047 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem szkoły, czy po zakończeniu powierzenia funkcji mogę skorzystać z art. 20 KN ( odprawa 6-miesięczna) i odejść na emeryturę( nie będzie dla mnie całego etatu nauczycielskiego w tej szkole).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń klasy szóstej szkoły podstawowej może zdawać egzamin poprawkowy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 4 maja 2020 r. poradnie psychologiczno – pedagogiczne powróciły do pracy stacjonarnej. W komunikacie MEN czytamy: „czynności, które nie muszą być realizowane w budynku poradni, mogą być nadal prowadzone z wykorzystaniem metod i technik na odległość.” Jaka jest podstawa prawna takiej możliwości wykonywania niektórych zadań np. zajęć logopedycznych w formie zdalnej i kto o tej możliwości decyduje? Czy w tej sytuacji dyrektor powinien zlecić pracownikowi pracę zdalną na piśmie z oznaczeniem miejsca i czasu jej wykonywania? Czy ze względów bezpieczeństwa konieczność ograniczenia kontaktów przy trudnych warunkach funkcjonowania poradni (mała liczba pomieszczeń w stosunku do liczby pracowników) jest wystarczającym powodem zlecenia przez dyrektora niektórych zadań w formie zdalnej? Czy w tej sytuacji w składnikach wynagrodzenia za godziny pracy zrealizowane z wykorzystaniem metod i technik na odległość w innym miejscu niż budynek poradni należy uwzględnić dodatek za trudne warunki pracy, czy nie uwzględniać i z czego to wynika? Jak należy zakwalifikować zajęcia prowadzone w budynku poradni, ale z wykorzystaniem metod i technik na odległość np. wywiad, porady, konsultacje telefoniczne, zajęcia logopedyczne przez Skype – do zajęć stacjonarnych czy prowadzonych zdalnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Podczas rekrutacji do liceum zgłosiło się dziecko z orzeczeniem (zespół Aspergera). Uczennica będzie uczęszczała do szkoły przyszpitalnej od 1 września i potrzebuje szkoły macierzystej. Ze względu na problemy ze zdrowiem nie będzie mogła opuścić szpitala. Czy szkoła będzie mogła otrzymywać dotację oświatową na tę uczennicą? Czy przysługuje ona w pełnej wartości (podstawowa dotacja + dotacja dla osób z orzeczeniem - Zespół Aspergera)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, czy jest zgodne z prawem oświatowym wydanie polecenia dyrektorom szkół przez burmistrza organizacji zajęć opiekuńczych także dla uczniów, których rodzice nie spełniają warunków określonych w par. 2c rozporządzenia MEN z dnia 5 listopada 2020 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe