Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie czynności musi wykonać dyrektor przedszkola, które z dniem 1 września 2018 przestaje być samodzielną jednostką ponieważ organ prowadzący podjął uchwałę o stworzeniu zespołu szkolno-przedszkolnego i przedszkole zostaje połączone ze szkołą podstawową. Zaznaczam, że dyrektor przedszkola przestaje pełnić funkcję ponieważ został wybrany nowy dyrektor zespołu.
Procedurę przekazania spraw finansowych i administracyjnych przez ustępującego dyrektora przedszkola określa organ prowadzący, który ma mocy art. 57 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.) sprawuje nadzór nad działalnością przedszkola w zakresie spraw finansowych i administracyjnych. Przepisy ustawo oświatowe nie regulują tych kwestii. Ustępujący dyrektor powinien obejmującemu stanowisko dyrektorowi przekazać:
1) majątek przedszkola, 2) środki pieniężne, 3) dokumentację pracowniczą, 4) dokumentację przebiegu nauczania. Dyrektor przeprowadza inwentaryzację składników majątkowych w oparciu o obowiązującą w przedszkolu Instrukcję w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji. O czynnościach inwentaryzacyjnych dyrektor przedszkola informuje dyrektora przejmującego przedszkole. Po zakończeniu inwentaryzacji dyrektor przedszkola dokonuje jej rozliczenia z udziałem przedstawicieli organu prowadzącego, a następnie przygotowuje protokół zdawczo-odbiorczy mienia i dokumentacji. W protokole umieszcza się wykaz przekazywanej dokumentacji technicznej szkoły.
Do obowiązków zdającego dyrektora przedszkola należy również przygotowanie i przekazanie: 1) dokumentacji księgowej, 2) akt osobowych i dokumentów kadrowych, 3) dokumentacji organizacji pracy przedszkola. Czynności przekazania przedszkola powinny nastąpić najpóźniej w ostatnim dniu pełnienia obowiązków przez obecnego dyrektora przedszkola.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm..
2. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn.: Dz.U. z 2016r. poz. 1047 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z przepisami prawa oświatowego od 1 września obowiązują zmiany w statutach w szkołach.Jak należy sprecyzować uchwałę, wprowadzającą nowy statut w placówce.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakim zakresie, w świetle rozporządzenia MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli, obowiązują procedury sporządzania arkusza organizacyjnego w niepublicznej branżowej szkole I stopnia z uprawnieniami szkoły publicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel posiadający kwalifikacje do prowadzenia gimnastyki korekcyjnej może prowadzić zajęcia rehabilitacyjne z dzieckiem posiadającym orzeczenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkolenia w zakresie ochrony danych osobowych jest obowiązkowe? Jeśli nie, to jakie dokumenty powinien mieć dyrektor/właściciel przedszkola niepublicznego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka podstawa prawna reguluje długość semestru w szkole? Czy jest jakieś ograniczenie w tej kwestii? Kiedyś w mojej placówce semestr I kończył się w grudniu,potem zmieniono zapis w statucie na ostatni tydzień przed rozpoczęciem ferii zimowych.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe