Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry, rada pedagogiczna mojej szkoły podjęła uchwałę o wydłużeniu etapu edukacyjnego uczennicy klasy III z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Proszę o wyjaśnienie, co znaczy zwiększyć proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych, ile to jest godzin.
Na podstawie § 5 rozporządzenia MEN z 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz. U. z 2024 r. poz. 80) dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność (w tym przypadku intelektualną w stopniu umiarkowanym) można przedłużyć okres nauki w szkole podstawowej o jeden rok - na I etapie edukacyjnym.
Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność podejmuje rada pedagogiczna.
Dla uczniów o przedłużonym okresie nauki nie zostały przewidziane inne ramowe plany nauczania. Uczniów o przedłużonym okresie nauki obowiązują te same ramowe plany nauczania, które są realizowane w danym typie szkoły.
Zatem wymieniony uczeń z wydłużonym okresem nauczania realizuje plan nauczania dla klasy I-III szkoły podstawowej w klasie III jest to 20 godzin), chyba że dyrektor szkoły zarządzi inaczej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- dzień dobry.
jaki numer arkusza mam załozyć uczniowi który doszedł do nas w tym roku (2024) do 7 klasy, z innej szkoły przeszedł.
klasę pierwszą zaczął w roku 2017/2018 na arkuszuMEN-I/37b/2
jak prawidłowo zakładać arkusze dla osób które przechodzą z innych szkół?
dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co zrobić z arkuszami ocen uczniów, którzy od nowego roku szkolnego będą uczniami zespołu szkół? Chodzi mi o uczniów klas I-V, którzy pozostają w szkole podstawowej oraz o uczniów klas I-II gimnazjum. Czy pozostają te same? Co z pieczątkami na nich?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak płacić za dni dodatkowo wolne? jeśli n-l nie realizuje godzin np.rewalidacji, gimnastyki korekcyjnej,kółek, SKS-u itp., to dlaczego mam płacić? Uważam, że należy płacić tylko za faktycznie zrealizowane(3,6 z płacy zasadniczej). N-l przychodzi na tzw. dyżur, prowadząc zajęcia opiekuńczo-wych.Przeważnie uczniów w tych dniach jest jak na lekarstwo.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ramowy rozkład dnia należy przedłożyć organowi prowadzącemu szkołę? Jakie dokumenty szkolne powinny być akceptowane, zatwierdzane ewentualnie opiniowane przez organ prowadzący? Pytanie dotyczy szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi i gimnazjalnymi.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, pytanie brzmi: czy do szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów ze sprzężonymi niepełnosprawnościami mogą uczęszczać uczniowie, którzy mają w myśl ustawy o systemie oświaty niepełnosprawność sprzężoną - tzn. niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim i niepełnosprawność ruchową oraz autyzm i niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe