Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
dzień dobry. jaki numer arkusza mam załozyć uczniowi który doszedł do nas w tym roku (2024) do 7 klasy, z innej szkoły przeszedł. klasę pierwszą zaczął w roku 2017/2018 na arkuszuMEN-I/37b/2 jak prawidłowo zakładać arkusze dla osób które przechodzą z innych szkół? dziękuję
Przepisy oświatowe dotyczące wzorów arkuszy ocen zawarte są w rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. poz. 1120 z późn. zm.).
Uczniowi, który w przypadku przejścia do innej szkoły został przyjęty do ww. klasy szkoły podstawowej w roku szkolnym 2023/2024 zakłada się arkusz ocen określony załącznikiem nr 2 do rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków:
1. arkusz wypełniany pismem ręcznym: nr wzoru 33 o symbolu MEN-I/33/1,
2. arkusz wypełniany w postaci elektronicznej: nr wzoru 44 o symbolu MEN-I/44/1.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W naszej szkole jest grupa nauczycieli, która ukończyła studia podyplomowe o kierunku"Terapia pedagogiczna z oligofrenopedagogiką". Czy uzyskane kwalifikacje według nowych przepisów uprawniają nauczycieli do pracy z dziećmi z Autyzmem, Zespołem Aspergera w szkole Podstawowej? Czy z takimi kwalifikacjami nauczyciel może pracować jako nauczyciel wspierający? Jak interpretować przepisy dotyczące zmian w kwalifikacjach do pracy z wyżej wymienionymi uczniami? Zdania są różne: jedni eksperci uważają, że kwalifikacje daje ukończona pedagogika specjalna, drudzy, że kwalifikacje dają ukończone kursy oligofrenopedagogiki, terapii pedagogicznej? Prosimy o odpowiedź i w miarę możliwości o podstawę prawną do zapytania.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może być zatrudniony w oddziale przedszkolnym na 12,5/25 jako nauczyciel i jako pomoc nauczyciela z Kodeksu Pracy na pozostałą część etatu czyli 20 godz.?
- Stowarzyszenie prowadzi niepubliczną szkołę podstawową. W budynku szkoły mieści się również punkt przedszkolny, którego organem prowadzącym jest urząd gminy.Radni podjęli uchwałę intencyjną w sprawie likwidacji punktu przedszkolnego. Stowarzyszenie wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców postanowiło przejąć i prowadzić punkt przedszkolny.Do punktu uczęszcza 10 przedszkolaków w wieku 3-4 lat, czynne jest codziennie od 8 do 13. -Czy z chwilą przyjęcia punktu przedszkolnego otrzymamy dotację z gminy 40% czy 75%
- Czy zasadne byłoby założenie przedszkola niepublicznego? Dyrektor szkoły obawia się,że nie wystarczy pieniędzy na pokrycie kosztów utrzymania i pensji nauczyciela.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Stowarzyszenie prowadzące szkołę podstawową musi wystąpić do Wójta Gminy o ustalenie obwodu dla prowadzonej szkoły.Czy Rada Gminy z Urzędu wyznaczy taki obwód?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Zespole Szkół Samorządowych funkcjonuje szkoła podstawowa i gimnazjum. Z dniem 1 września 2017r. staje się 8-letnią szkołą podstawową z klasami gimnazjalnymi. Kto opracowuje STATUT szkoły? Czy organ prowadzący, czy placówka? Czy powinien być tworzony na nowo, czy dopiero po wyjściu ostatniej klasy gimnazjalnej? Czy przez najbliższe dwa lata szkolne powinien być jedynie modyfikowany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe