Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zwykła kserokopia (bez potwierdzenia przez poradnię, która ją wydała, za zgodność z oryginałem) orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego jest wystarczającym dokumentem, aby szkoła zorganizowała pełną pomoc psychologiczno-pedagogiczną (w tym organizację zajęć rewalidacyjnych oraz innych form pomocy, o których mowa w orzeczeniu) uczniowi. Czy szkoła może oczekiwać od rodziców dostarczenia oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem orzeczenia o potrzebie kształcenie specjalnego?
Nie, ponieważ jest to dokument, na podstawie którego dyrektor podejmuje ważne (pisemne) decyzje. Zatem orzeczenie powinno być dostarczone np. jako oryginał, szkoła może wykonać kserokopię i wówczas potwierdzić za zgodność. Innym rozwiązaniem jest propozycja zawarta w pytaniu.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego z dnia (ze zm.), w szczególności art. 76a § 2 i 3.
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego jest dokumentem mającym moc decyzji administracyjnej. To na podstawie orzeczenia dyrektor obowiązkowo organizuje dla ucznia kształcenie specjalne. Rodzic otrzymuje z poradni psychologiczno-pedagogicznej trzy egzemplarze takiego orzeczenia: jeden powinien przedstawić w organie prowadzącym szkołę, drugi złożyć u dyrektora szkoły/placówki, trzeci jest dla niego. Może w szkole przedstawić kopię /ksero/ orzeczenia, ale powinno ono być poświadczone przez PPP pieczątką "Za zgodność z oryginałem" oraz podpisem dyrektora poradni bądź osoby upoważnionej przez niego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można przydzielić edukację muzyczną, plastyczną, informatyczną i w-f innemu nauczycielowi niż wychowawca klasy? Nauczyciel posiada kwalifikacje do nauczania w edukacji wczesnoszkolnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może z godzin karcianych zwiększyć ilość godzin z przedmiotu, za swoją zgodą. Pragnę nadmienić, iż nauczyciel prowadzi zajęcia w klasach łączonych.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasie trzeciej gimnazjum uczniowie do końca pierwszego półrocza realizowali plastykę, od drugiego półrocza mają mieć muzykę. Nauczyciel zaplanował 15 godzin plastyki. Jednak nie zdąży zrealizować tych godzin, ponieważ często chorował. Czy może dokończyć realizację brakujących lekcji w drugim półroczu? Przemawiałby za tym fakt, że drugie półrocze jest dłuższe. Jeżeli tak, to czy może wystawić ocenę klasyfikacyjną z plastyki (nie zrealizował wszystkich lekcji)? Jeżeli nie, to jak umożliwić nauczycielowi realizację godzin? Organ prowadzący nie zapewnia środków na dodatkowe lekcje. Czy nauczyciel może zostać z dziećmi po lekcjach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel, który uczy przedmiotu wiedza o kulturze w szkole ponadginazjalnej. Czy może to być polonista lub historyk?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy i w jakich sytuacjach można połączyć lekcje religii w szkole publicznej w klasach IV i VI oraz VII i VIII, przy liczebności 8–9 uczniów w każdej klasie? Proboszcz parafii tej szkoły wnosi sprzeciw, przesyłając dyrektorowi przepisy prawne. Jak dyrektor powinien rozstrzygnąć tę sprawę? Proszę o aktualną podstawę prawną z interpretacją.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe