Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel, który uczy przedmiotu wiedza o kulturze w szkole ponadginazjalnej. Czy może to być polonista lub historyk?
Zapis jest jednoznaczny: należy sprawdzić, czy w dokumentach (indeks, suplement) w grupie treści podstawowych i kierunkowych zawarte są treści nauczanego przedmiotu, czyli wiedzy o kulturze.
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
§ 2. 1. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w (…) liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych, technikach, uzupełniających liceach ogólnokształcących, technikach uzupełniających i szkołach policealnych, z zastrzeżeniem
§ 11 ust. 1 i 2, § 12—14, 16—22 i 24, posiada osoba, która ukończyła:
1) studia magisterskie na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia magisterskie na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) studia magisterskie na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2 i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel, który ukończył studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki lub surdopedagogiki lub tyflopedagogiki może pracować jako nauczyciel wspomagający w oddziale integracyjnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę uściślić czy symbol świadectwa promocyjnego dla tegorocznej klasy 6 to numer wzoru 3a, 4a czy też 7b,8b?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W wykazie dokumentów składanych na konkurs dyrektora szkoły zgodnie z Rozporządzeniem z dnia 25 sierpnia 2017 r. w punkcie 8 mamy: Poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego (w przypadku nauczyciela) lub kopia karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego (w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego) Czy zapis "lub" oznacza, że ocena dorobku zawodowego nie jest dokumentem obowiązkowym w składanej dokumentacji? Czy bez aktualnej oceny pracy można składać dokumenty do konkursu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do 31 marca mam powołać zespoły do spraw pomocy psychologiczno - pedagogicznej. Czy muszę powołać zespoły dla uczniów kl. VI? Ci uczniowie od września 2012r nie będą objęci pomocą w mojej szkole.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Interesuje mnie kwestia arkusza ocen. Sytuacja wygląda tak, że w związku z reformą uczniowie klas 6 zostali przeniesieni ze swojej szkoły do klasy 7 do mojej szkoły. Wraz z uczniami otrzymałem odpisy arkuszy ocen tych uczniów. Wobec tego powinienem z przepisami założyć arkusze ocen w mojej szkole i prowadzić je od klasy 7 począwszy, a następnie dołączyć je do posiadanych odpisów. Zgadza się? Proszę powiedzieć, według jakiego wzoru powinienem założyć arkusze, gdy prowadzę je w wersji elektronicznej, a potem tylko drukuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe