Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w rozumieniu rozporządzenia w sprawie zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej zajęcia logopedyczne przydzielone w ramach rewalidacji (1 godz. tyg ) dzieciom z orzeczeniami należy traktować jako zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Pyta o to arkusz MEN w sprawie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Nie można. Bowiem organizacja obowiązkowych zajęć rewalidacyjnych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami wynika z rozporządzenia MEN z 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 31 marca 2017, poz. 703) – a nie z rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017 w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591). Zatem, jeśli w ramach rewalidacji dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego uczęszcza na zajęcia logopedyczne, to nie można tych zajęć traktować jako formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół(Dz. U. z 2017 r., poz. 703)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel w tygodniu realizuje 25 godzin dydaktycznych i jest zatrudniony na pełen etat. Od maja z powodu zakończenia nauki w klasach maturalnych pozostanie mu do realizacji 15 godzin. Czy brakujące godziny do etatu w miesiącach maj-czerwiec można mu potrącić z godzin ponadwymiarowych wypracowanych w terminie wrzesień-kwiecień?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę zatrudnić na stanowisko logopedy w szkole osobę, która w 2000 r. skończyła studnia wyższe magisterskie na kierunku: pedagogika w zakresie ogólnopedagogicznym (ilość godzin praktyki: 90) oraz studia podyplomowe w zakresie logopedii w 2008 r. (ilość godzin zajęć praktycznych: 136), a w 2011 r. w zakresie neurologii (ilość godzin zajęć praktycznych: 161)? Czy osoba ta może być także pedagogiem szkolnym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy plan nauczania przedmiotów zawodowych (kucharz, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie, fryzjer) w szkole branżowej I stopnia w roku szkolnym 2019/2020 jest różny dla uczniów kończących szkołę podstawową i gimnazjum? Czy są one takie same?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W ogólnodostępnej szkole podstawowej w związku ze wzrostem uczniów w danej klasie, na rok szkolny 2022/2023 zakupiono 20 kompletów podręczników dla uczniów klasy czwartej. Zgodnie z harmonogramem na rok szkolny 2023/2024 udziela się dotacji dla wszystkich uczniów klasy czwartej. Co w takim razie powinniśmy zrobić z podręcznikami zakupionymi poza harmonogramem rok wcześniej? Czy na 2023/2024 szkoła może zamówić podręczniki dla wszystkich uczniów z klasy czwartej, nie biorąc pod uwagę tych zakupionych w poprzednim roku? Drugie pytanie również dotyczy dotacji podręcznikowej . W ogólnodostępnej szkole podstawowej do poszczególnych klas uczęszczają dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym. Czy jeśli ci uczniowie korzystają ze standardowych podręczników to mimo wszystko można wnioskować o dotację dla nich na załączniku 2 (orzeczenia)? Szkoła w przypadku tych uczniów chciałaby zawnioskować o dotację ze zwiększonym wskaźnikiem, z przyznanych środków zakupić komplety podręczników standardowych, a z pozostałych środków dodatkowo publikacje uzupełniające/dostosowane. Czy taka sytuacja jest możliwa?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zmiany nastąpiły od dnia 1 stycznia 2011 w odniesieniu do Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe