Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy plan nauczania przedmiotów zawodowych (kucharz, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie, fryzjer) w szkole branżowej I stopnia w roku szkolnym 2019/2020 jest różny dla uczniów kończących szkołę podstawową i gimnazjum? Czy są one takie same?
Na podstawie art. 282 ust. 1 pkt 1 ustawy z 14.12.2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 60 ze zm.) wszystkich uczniów branżowej szkoły I stopnia obowiązuje ta sama podstawa programowa kształcenia w zawodach, bez względu na to jaką szkołę wcześniej ukończyli, czyli określona w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 marca 2017 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach, Dz.U. z 2017 r., poz. 860. Ponieważ szkolne plany nauczania w zawodach muszą uwzględniać podstawę programową, nie ma ustawowego wymogu opracowywania odrębnych planów nauczania dla absolwentów szkoły podstawowej i gimnazjum, natomiast o takiej potrzebie powinni ewentualnie zdecydować nauczyciele, którzy je opracowują - art. 22a ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2018 r., poz. 1457 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Organ prowadzący wyraził zgodę na prowadzenie kształcenia w zawodzie opiekun medyczny w Szkole Policealnej dla Dorosłych funkcjonującej w ZSNr1 od roku szkolnego 2016/2017. W poprzednim i obecnym roku szkolnym nie udało się rozpocząć kształcenia na tym kierunku, ponieważ nie było chętnych do nauki w zawodzie opiekun medyczny w SPdD. Obecnie są chętne osoby na kwalifikacyjny kurs zawodowy. W związku z tym pytanie brzmi: czy można rozpocząć kwalifikacyjny kurs zawodowy w zawodzie opiekun medyczny, chociaż do tej pory nie było prowadzone kształcenie w tym kierunku w Szkole Policealnej dla Dorosłych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób należy przekształcić przedszkole niepubliczne w publiczne, żeby spełniało obecne wymogi?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób wpisać w arkuszu ocen oceny dla ucznia klasy 7, skoro jest tylko jedna strona wolna w arkuszu, i co z ocenami z klasy 8?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z likwidacją i wykreśleniem z ewidencji Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1, a tym samym utworzeniem w to miejsce nowej Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 prowadzonej przez nowy organ,zwracamy się z prośbą o udzielenie nam wskazówek jakie działania należy podjąć, aby dokumenty NPPP nr1 zostały przekazane NPPP nr 2. Zgodnie z art. 84 pkt 4 ustawy dokumentację należy przekazać organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny ( w tym wypadku proszę o przesłanie procedur przekazania).
Nasi dotychczasowych klienci, niejednokrotnie powracają do nas na diagnozy, konsultacje, terapie lub po dodatkowe odpisy opinii, czy też proszą o wgląd do badań. Przekazanie tych dokumentów organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny byłoby w tym momencie bardzo dużym utrudnieniem dla osób korzystających z naszych usług (byli by przekierowywani do Kuratorium), a także specjalistów obecnie przeprowadzających badania i konsultacje z uwagi na niemożność wglądu do dotychczasowej dokumentacji. Podkreślam, że zmienił się tylko organ prowadzący oraz nazwa poradni. Zmiana nastąpiła na zasadzie „przejęcia” poradni poprzez wykreślenie z ewidencji starej i wpisanie nowej placówki, natomiast zatrudniona kadra, wyposażenie oraz siedziba pozostały bez zmian. Sensowne wydaje się być w tym przypadku przekazanie dokumentacji pomiędzy dwoma organami co z pewnością ułatwiło by pracę specjalistów oraz funkcjonowanie poradni, a także było by z korzyścią dla dzieci i młodzieży korzystającej nadal z naszych usług, których dobro jest naszym dobrem najwyższym. W związku z tym proszę o udzielenie informacji jakie działania należy podjąć, w przypadku: - przekazania całej dokumentacji nie do organu sprawującego nadzór pedagogiczny, ale aby przekazanie nastąpiło pomiędzy dwoma organami prowadzącymi poradnię (byłym i obecnym), oraz - kiedy rozpoczęto badania w kierunku Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, a kontynuacja nastąpi w NPPP nr2 ( badanie psychologiczne i pedagogiczne wykonane na testach dla dzieci powtórzone w ciągu miesiąca będzie nierzetelne i nie odzwierciedlające faktycznego stanu zdolności i kompetencji dziecka).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który w Anglii ukończył szkołę podstawową, ale wiekowo jest młodszy o jeden rok od swoich rówieśników może byc przyjęty do pierwszej klasy gimnazjum.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe