Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób należy przekształcić przedszkole niepubliczne w publiczne, żeby spełniało obecne wymogi?
Przedszkole niepubliczne może uzyskać dotację w wysokości takiej samej jak przedszkole publiczne (może przekształcić się w sensie potocznym w przedszkole publiczne), jeżeli:
- realizuje programy wychowania przedszkolnego uwzględniające podstawę programową wychowania przedszkolnego,
- zapewnia bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w czasie ustalonym przez organ prowadzący, nie krótszym niż 5 godzin dziennie i nie krótszym niż ustaliła to dana gmina dla placówek publicznych,
- przeprowadza rekrutację dzieci w oparciu o zasadę powszechnej dostępności, zgodnie z przepisami rozdziału 2a UoSO,
- zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje wymagane dla nauczycieli przedszkoli,
- pobiera opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego tylko w zakresie zajęć dodatkowych i to nie wyższe niż opłaty ustalone przez radę gminy (obecnie „za złotówkę”),
- prowadzi dokumentację przebiegu nauczania, wychowania i opieki ustaloną dla przedszkoli publicznych (zwłaszcza dzienniki zajęć przedszkola),
- zapewnia liczbę uczniów w oddziale przedszkolnym nieprzekraczającą maksymalnie 25 uczniów w oddziale,
- zapewnia dzieciom pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownik rozpoczął studia podyplomowe w październiku 2022 r. i otrzymał dofinansowanie do I semestru studiów na podstawie Zarządzenia Prezydenta Miasta. W styczniu 2023 r. pracownik rozpoczął długotrwałe zwolnienie lekarskie (nie powróci do pracy na ten moment). Pracownik na zwolnieniu lekarskim złożył do pracodawcy wniosek o dofinansowanie II semestru studiów podyplomowych. Czy pracodawca może dofinansować studia pracownikowi, który przebywa na zwolnieniu lekarskim?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Kto może potwierdzić zgodność z oryginałem dokumentu nadania numeru NIP Szkoły?
Dokument jest nam potrzebny do wniosku Erasmus+.
Czy taki dokument może potwierdzić dyrektor szkoły, organ prowadzący czy jeszcze inna jednostka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są procedury w sytuacji, gdy uczeń chce wyjechać do sanatorium w trakcie roku szkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Niepubliczny punkt przedszkolny nie funkcjonował z powodu braku dzieci przez miesiące, a następnie jego działalność została wznowiona. Czy i jak wypełnić dziennik za okres tych dwóch miesięcy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam zapytanie dotyczące rozporządzenia o indywidualnym nauczaniu. Uczeń posiada orzeczenie wydane ze względu na stan zdrowia uniemożliwiający uczęszczanie do szkoły. Czy dyrektor może takiemu uczniowi zapewnić w jakiś sposób kontakt z rówieśnikami, czy forma orzeczenia to wyklucza? Czy taki uczeń może brać udział w uroczystościach, konkursach, spotkaniach klasowych w celu utrzymania relacji z klasą, rówieśnikami? W art. 10 pkt. 2 jest zapis, że "Dyrektor szkoły, uwzględniając aktualny stan zdrowia ucznia oraz wnioski nauczycieli z obserwacji, o której mowa w ust. 1, w uzgodnieniu z rodzicami ucznia albo z pełnoletnim uczniem, podejmuje działania umożliwiające kontakt ucznia objętego indywidualnym nauczaniem z uczniami w oddziale szkolnym". W tym samym artykule pkt. 3 już mówi o tym, że jest to możliwe tylko jeśli stan zdrowia ucznia znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły tj: "W jaki sposób zatem zapewnić uczniowi, którego stan zdrowia uniemożliwia uczęszczanie do szkoły możliwość podtrzymywania relacji, uczestnictwa w konkursach albo uroczystościach?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe