Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W związku z likwidacją i wykreśleniem z ewidencji Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1, a tym samym utworzeniem w to miejsce nowej Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 prowadzonej przez nowy organ,zwracamy się z prośbą o udzielenie nam wskazówek jakie działania należy podjąć, aby dokumenty NPPP nr1 zostały przekazane NPPP nr 2. Zgodnie z art. 84 pkt 4 ustawy dokumentację należy przekazać organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny ( w tym wypadku proszę o przesłanie procedur przekazania). Nasi dotychczasowych klienci, niejednokrotnie powracają do nas na diagnozy, konsultacje, terapie lub po dodatkowe odpisy opinii, czy też proszą o wgląd do badań. Przekazanie tych dokumentów organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny byłoby w tym momencie bardzo dużym utrudnieniem dla osób korzystających z naszych usług (byli by przekierowywani do Kuratorium), a także specjalistów obecnie przeprowadzających badania i konsultacje z uwagi na niemożność wglądu do dotychczasowej dokumentacji. Podkreślam, że zmienił się tylko organ prowadzący oraz nazwa poradni. Zmiana nastąpiła na zasadzie „przejęcia” poradni poprzez wykreślenie z ewidencji starej i wpisanie nowej placówki, natomiast zatrudniona kadra, wyposażenie oraz siedziba pozostały bez zmian. Sensowne wydaje się być w tym przypadku przekazanie dokumentacji pomiędzy dwoma organami co z pewnością ułatwiło by pracę specjalistów oraz funkcjonowanie poradni, a także było by z korzyścią dla dzieci i młodzieży korzystającej nadal z naszych usług, których dobro jest naszym dobrem najwyższym. W związku z tym proszę o udzielenie informacji jakie działania należy podjąć, w przypadku: - przekazania całej dokumentacji nie do organu sprawującego nadzór pedagogiczny, ale aby przekazanie nastąpiło pomiędzy dwoma organami prowadzącymi poradnię (byłym i obecnym), oraz - kiedy rozpoczęto badania w kierunku Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, a kontynuacja nastąpi w NPPP nr2 ( badanie psychologiczne i pedagogiczne wykonane na testach dla dzieci powtórzone w ciągu miesiąca będzie nierzetelne i nie odzwierciedlające faktycznego stanu zdolności i kompetencji dziecka).
Organ nadzoru pedagogicznego, czyli Kuratorium Oświaty w danym województwie ma opracowaną procedurą przekazywania dokumentacji przebiegu nauczania ze zlikwidowanych szkół i placówek niepublicznych do archiwum zakładowego KO. Procedura ta zawiera również wzory niezbędnych załączników. Można zapoznać się z nią i pobrać stosowne załączniki ze strony internetowej właściwego kuratorium. W sprawie ewentualnego przekazania dokumentacji między dwoma organami prowadzącymi „starą” i „nową” poradnię musi wypowiedzieć się Kuratorium Oświaty, albowiem jako organ nadzoru pedagogicznego staje się właścicielem archiwizowanej dokumentacji. Należy więc wszystkie zawarte w pytaniach kwestie omówić z KO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację, czy uzyskanie od rodziców zgody na nieodpłatną, wyłączną i nieograniczoną czasowo i terytorialnie
licencję na publikację w wydawnictwach drukowanych, na wystawach oraz w Internecie prac autorstwa ich dziecka (jako wytworu pracy na zajęciach lub zgłoszenia do konkursu) oraz wyrażenie przez nich zgody na przetwarzanie i publiczne podanie danych osobowych (imię i nazwisko, szkoła i wiek) w celach związanych z wystawami, konkursami, jest wystarczające? Czy wystarczy taka ogólna zgoda, aby każdorazowo nie trzeba było mnożyć papierów? Czy szkoła po uzyskaniu takiej zgody może sprzedawać wytwory prac uczniów np. na kiermaszu, czy należałoby w takiej zgodzie zawrzeć jakąś dodatkową klauzulę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ma obowiązek zgłoszenia do Głównego Inspektora Danych Osobowych zbiorów danych osobowych placówki, jeśli tak - to jakich.
- Nauczycielka zespołu, pensum łączone: 13h dydaktycznych i 20h biblioteki. Pensum 24 h, czyli 11h to uzupełnienie etatu, a 9h to godziny ponadwymiarowe. Uznałam, że w czasie nauczania zdalnego nie wypłacam godzin ponadwymiarowych biblioteki, podobnie jak świetlicy, którą nauczyciele wcześniej realizowali jako godziny ponadwymiarowe. Nauczycielka nie zgadza się z tą decyzją, ponieważ uważa, że ona nagrywała bajeczki dla dzieci i wysyłała je, była tez w gotowości do pracy, a więc powinna otrzymać nadgodziny. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej kwestii.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 stycznia 2022 r. wszedł przepis, iż należy utworzyć obowiązkowy rejestr umów JFSP. Mam pytanie czy do takiego rejestru należy wpisywać umowy o pracę zawarte po 1 stycznia 2022? Czy do tego rejestru będą należeć umowy zawarte na podstawie wygrania przetargu o zamówieniach publicznych? Czy wystarczy taki rejestr stworzony przez nas zamieścić na zakładowej stronie BIP czy należy go wysłać do innej instytucji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W moim przedszkolu funkcjonują oddziały dzieci 5- i 6-letnich realizujących bezpłatnie podstawę programową. Oddziały te ulokowane są w budynku szkoły podstawowej ale organizacyjnie podporządkowane są przedszkolu. W jednym z nich jest kilkoro dzieci, które po zakończeniu zajęć oczekują na transport gminny. Dyrektor szkoły obawia się przyjąć te dzieci do świetlicy szkolnej, ponieważ nie są jego uczniami. Jak zgodnie z prawem rozwiązać ten problem? Czy dyrektor szkoły powinien umieścić w regulaminie świetlicy stosowny zapis czy też organ prowadzący powinien może załatwić tę sprawę jakimś zarządzeniem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe