Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w roku szkolnym 2019/2020 będzie można uruchomić kursy KKZ na podstawie podstawy programowej kształcenia w zawodach z 2017 r. („dwuliterowy”) i do kiedy kurs powinien się zakończyć? Czy należy uruchomić kursy na podstawie podstawy programowej kształcenia w zawodach z 2019 r.(“trzyliterkowy”)?
Na podstawie § 31 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 19.03.2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. z 2019 r. poz. 652) – dalej RKUFP, który wejdzie w życie 1.09.2019 r., kształcenie ustawiczne na kwalifikacyjnych kursach zawodowych odbywające się według programu nauczania uwzględniającego podstawę programową kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego (czyli według nowej podstawy programowej – rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 maja 2019 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego oraz dodatkowych umiejętności zawodowych w zakresie wybranych zawodów szkolnictwa branżowego, Dz.U. z 2019 r., poz. 991) prowadzi się dopiero od dnia 1.09.2020 r. na podstawie przepisów RKUFP. Z kolei kształcenie ustawiczne na kwalifikacyjnych kursach zawodowych odbywające się według programu nauczania uwzględniającego podstawę programową kształcenia w zawodach, określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1.09.2019 r. (czyli według dotychczasowej podstawy programowej – rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 marca 2017 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach, Dz.U. z 2017 r., poz. 860 ze zm.), prowadzi się do dnia 31.12.2020 r. na podstawie przepisów RKUFP, z tym że: 1) kwalifikacyjny kurs zawodowy jest prowadzony według programu nauczania uwzględniającego podstawę programową kształcenia w zawodach, w zakresie jednej kwalifikacji; 2) minimalna liczba godzin kształcenia na kwalifikacyjnym kursie zawodowym jest równa minimalnej liczbie godzin kształcenia zawodowego określonej w podstawie programowej kształcenia w zawodach dla danej kwalifikacji, zgodnie z § 31 ust. 2 pkt 1 i 2 RKUFP.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od nowego roku szkolnego w gimnazjach będzie obowiązywała dodatkowa godzina. Czy to oznacza, że nauczyciel będzie pracował 45 min. dodatkowo czy 60 min.? A inni pracownicy: bibliotekarz, pedagog, świetliczanka?
- Czy nauczyciel uczący w klasie maturalnej przedmiotu uzupełniającego Język angielski w biznesie (dla którego nie ustalono podstawy programowej), ale nie uczący w tej klasie języka angielskiego w ramach podstawy programowej może być przewodniczącym zespołu egzaminującego uczniów tej klasy w czasie ustnego egzaminu maturalnego?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób realizować godzinę dodatkową, z której nauczyciel musi sie wywiązać od 1 września 2009?
- W związku z przedziwnymi pomysłami naszego organu prowadzącego mam PILNE pytanie: Czy można połączyć w zespół dwie szkoły bez zasięgania opinii kuratora? W naszej szkole podstawowej, która w nazwie nie ma "z Oddziałami Sportowymi" funkcjonuje połowa klasy sportowej (15-osobowa grupa chłopców ma 10 h w-f), natomiast gimnazjum, z którym od 1 stycznia chcą nas połączyć ma w nazwie "z Oddziałami Sportowymi". Poza tym połączenie ma nastąpić bez zasięgania rady rodziców i związków zawodowych (28 października ma być pomysł poddany pod głosowanie radnych). Rada pedagogiczna SP zaopiniowała pomysł negatywnie, zaś gimnazjalna pozytywnie.
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozliczyć godziny z art. 42 KN jeśli w tygodniu wypadajają dni wolne , np.: 11 listopada, a powyższa goddzina umieszczona jest w planie i przypada na ten dzień.
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe