Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel uczący w klasie maturalnej przedmiotu uzupełniającego Język angielski w biznesie (dla którego nie ustalono podstawy programowej), ale nie uczący w tej klasie języka angielskiego w ramach podstawy programowej może być przewodniczącym zespołu egzaminującego uczniów tej klasy w czasie ustnego egzaminu maturalnego?
Przewodniczącym zespołu egzaminacyjnego może być wyłącznie dyrektor szkoły, a tylko w razie jego choroby lub nieobecności z innych ważnych przyczyn uniemożliwiających jego udział w egzaminie maturalnym albo wynikających z konieczności zapewnienia właściwej organizacji egzaminu, przewodniczącym zespołu egzaminacyjnego może być osoba wskazana przez dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej. Zasadniczo więc nauczyciel niebędący dyrektorem nie może być przewodniczącym, dopóki nie zostanie wyznaczony przez dyrektora OKE, który w tym zakresie nie jest ograniczony w wyborze osoby (art. 44zzs UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób realizować godzinę dodatkową, z której nauczyciel musi sie wywiązać od 1 września 2009?
- Zgodnie z przepisami ustawy o systemie oświaty centrum kształcenia praktycznego nie realizuje przepisu art. 42 ust.2 pkt2 lit.a i b, bo jest placówką kształcenia praktycznego, czy można ten przepis na zasadzie analogii interpretować w stosunku do centrum kształcenia ustawicznego?
- Czy wychowawcy Młodzieżowych Ośrodkach Socjoterapii powinni realizować godziny karciane?
- Czy znana jest jakaś prawna wykładnia (np.wyrok sądu) dotyczący kryteriów zwalniania nauczycieli z powody zmniejszenia ilości oddziałów.
- wg stanowiska MEN czas trwania zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b Karty Nauczyciela, powinien być odpowiedni do ich charakteru, tj. 45 min. - zajęcia dydaktyczne, 60 min. - opiekuńczo -wychowawcze. Ile powinny trwać zajęcia plastyczne prowadzone przez nauczyciela świetlicy, w ramach godzin "karcianych" ?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe