Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy stowarzyszenie prowadzące sześcioletnią publiczną szkołę podstawową na mocy umowy zawartej z gminą ma obowiązek do 30 czerwca przekazać gminie statut szkoły, wykaz nauczycieli i zobowiązania o których mowa w ustawie wprowadzającej prawo światowe? Czy obowiązek ten dotyczy tylko szkół niepublicznych?
Na podstawie art. 261 ust. 1 w zw. z art. 117 ust. 1 i art. 120 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 stowarzyszenie ma obowiązek złożenia w gminie do dnia 30 czerwca 2017 r. następujących dokumentów: 1) wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia w publicznej ośmioletniej szkole podstawowej, zawierający imiona i nazwiska nauczycieli oraz informację o ich kwalifikacjach; 2) projekt aktu założycielskiego publicznej ośmioletniej szkoły podstawowej oraz projekt statutu tej szkoły, dostosowane do przepisów ustawy - Prawo oświatowe; 3) zobowiązanie do zapewnienia warunków działania szkoły publicznej, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki, oraz zobowiązanie do przestrzegania przepisów dotyczących szkół publicznych. Jeśli w tym terminie dokumenty nie zostaną złożone, stowarzyszenie powinno chociaż wystąpić z wnioskiem o przedłużenie terminu, co może nastąpić nie dłużej niż do dnia 31 lipca 2017 r. (art. 120 ust. 2 PWuPO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy szkołą ogólnodostępną bez klas integracyjnych. W przyszłym roku szkolnym kiedy doją uczniowie z innych miejscowości klasa IV będzie liczyła 30 uczniów w tym 3 uczniów będzie posiadało orzeczenie o niepełnosprawności i 1 o niepełnosprawności sprzężonej. Jakie są możliwości i jakie warunku musi spełnić szkoła aby utworzyć klasę integracyjną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzony przeze mnie Zespół Szkół jest placówką ponadgimnazjalną kształcącą uczniów z lekkim, umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym. Osoby z lekkim upośledzeniem kształcone są w Szkole Zawodowej Specjalnej a uczniowie z upośledzeniem umiarkowanym i znacznym w Szkole Specjalnej Przysposabiającej do Pracy. Obecnie podanie do szkoły złożył uczeń, który dotychczasową edukację realizował w Gimnazjum Specjalnym dla uczniów z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym (inna podstawa programowa i świadectwo opisowe), natomiast w aktualnym orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego został zdiagnozowany jako lekko upośledzony. Zespół Orzekający sugeruje utrzymanie dotychczasowego systemu kształcenia tzn. w Szkole Przysposabiającej do Pracy, jednak w statucie tej placówki zapisano, iż jest w niej kształcona młodzież z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym. Równocześnie waga subwencji oświatowej na ucznia z lekkim upośledzeniem wynosi 1,4 a na ucznia z umiarkowanym upośledzeniem - 3,6. Liczebność klas w szkole zawodowej wynosi 10-16 a w przysposabiającej 6-8. Stąd mój problem - do której ze szkół powinien być przyjęty ww. uczeń - tak aby podjąć decyzję zgodną z Prawem Oświatowym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stanowisko dyrektora Kolegium w wyniku postępowania konkursowego zostało mi powierzone do 30 września 2010 r. W związku z tym, że Kolegium ulega wygaszaniu przy czym drastycznie zmniejszeniu ulega wymiar godzin dydaktycznych do realizacji, zostałam zmuszona na podstawie art. 20 ustawy KN wypowiedzieć stosunek pracy wszystkim pełnozatrudnionym nauczycielom. Wobec mnie nie zostały podjęte żadne decyzje. Na zapytanie skierowane do Marszałka województwa w dniu 23 sierpnia 2010 r dotyczące mojego dalszego zatrudnienia, otrzymałam z organu prowadzącego w dniu 15 września br. następującą odpowiedź: '„Karta Nauczyciela wprowadza zasadę, iż wypowiedzieć można stosunek pracy z nauczycielem z przyczyn organizacyjnych, tylko z końcem roku szkolnego (ta zasada również dotyczy dyrektora-nauczyciela). Nauczycielowi wypowiedzieć stosunek pracy może tylko i wyłącznie dyrektor szkoły. Dlatego też organ prowadzący nie może wypowiedzieć stosunku pracy dyrektorowi-nauczycielowi. Ustawa o systemie oświaty takich uprawnień organowi prowadzącemu nie daje” . Od 1.X. br. pełnienie obowiązków dyrektora powierzono innej osobie. Obecnie nadal pozostaję w stosunku pracy w Kolegium bez obowiązku realizowania zajęć dydaktycznych. Uprzejmie proszę o wyjaśnienie kto jest kompetentny aby rozwiązać z nauczycielem-dyrektorem stosunek pracy na podstawie art.20 KN. Czy dyrektor powinien to zrobić sam i zostać tym samym pozbawiony prawa do odprawy pieniężnej-6 miesięcznego wynagrodzenia? Czy nie ma tu zastosowania art. 43. pkt.1 ustawy o samorządzie województwa oraz zapis regulaminu organizacyjnego urzędu „ Marszałek Województwa wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych”? Dodam, że dwukrotnie w charakterze nauczyciela najpierw w szkole policealnej a później w nowo tworzonym Kolegium Pracowników Służb Społecznych zatrudniana byłam jako nauczyciel przez marszałka województwa. W dniu zatrudnienia powierzano mi pełnienie obowiązków dyrektora. Z wyrazami szacunku M.Świątoniowska
- Jak należy rozumieć zapisy Art. 221 ust. 1 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe w odniesieniu do Zespołu Szkół Specjalnych, w którym oprócz Szkoły Podstawowej działają również Szkoła Przysposabiająca do Pracy oraz Branżowa Szkoła I Stopnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla absolwenta gimnazjum, który od roku szkolnego 2019/2020 rozpoczął naukę w klasie I w 4-letnim technikum, wpisuje się w arkuszu ocen MEN-I/50/2 w części "Inne zajęcia" wychowanie do życia w rodzinie? Przepisy prawa jasno precyzują obowiązek wpisania wychowania do życia w rodzinie dla absolwenta szkoły podstawowej w arkuszu MEN-I/50/2 w części "Inne zajęcia", który w roku szkolnym 2019/2020 rozpoczął naukę w 5-letnim technikum w klasie I, natomiast nie precyzują obowiązku wpisywania dla absolwenta gimnazjum. Proszę o wyjaśnienie problemu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe