Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy szkołą ogólnodostępną bez klas integracyjnych. W przyszłym roku szkolnym kiedy doją uczniowie z innych miejscowości klasa IV będzie liczyła 30 uczniów w tym 3 uczniów będzie posiadało orzeczenie o niepełnosprawności i 1 o niepełnosprawności sprzężonej. Jakie są możliwości i jakie warunku musi spełnić szkoła aby utworzyć klasę integracyjną?
Utworzenie oddziału integracyjnego wymaga spełnienia w szczególności następujących warunków:
1) liczba dzieci w oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej nie może wynosić więcej niż 20, w tym nie więcej niż 5 uczniów niepełnosprawnych (liczba uczniów niepełnosprawnych w oddziale może być wyższa od określonej, w przypadku gdy uczeń uczęszczający do tego oddziału uzyska orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność w trakcie roku szkolnego),
2) doboru uczniów do oddziału integracyjnego dokonuje dyrektor szkoły za zgodą ich rodziców, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów, w tym uczniów niepełnosprawnych,
3) zapewnienia realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego,
4) zapewnienia warunków do nauki, w tym sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, odpowiednich do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów
5) zapewnienia realizacji zajęć specjalistycznych, o których mowa w przepisach rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r.w sprawie zasad organizacji i pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach ( Dz.U. z 2017r. poz.1591) oraz innych zajęć odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów, w szczególności zajęcia rewalidacyjne, resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne,
6) zapewnienia integracji uczniów ze środowiskiem rówieśniczym, w tym z uczniami pełnosprawnymi;
7) przygotowanie uczniów do samodzielności w życiu dorosłym,
8) opracowania IPET – u dla każdego niepełnosprawnego ucznia, zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych (…),
9) zatrudnienia dodatkowo nauczyciela posiadającego kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Zamiar utworzenia oddziału integracyjnego w ogólnodostępnej szkole podstawowej należy skonsultować z organem prowadzącym, w okresie poprzedzającym prace nad arkuszem organizacji szkoły na rok szkolny 2018/2019.
Podstawy prawne:
1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2017r. poz. 649).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017r. poz.1578).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy inwentaryzację zbiorów bibliotecznych w szkole można przeprowadzić metodą skontrum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak to jest z ubezpieczeniem uczniów w szkole? Powszechnie wiadomo, że jest ono nieobowiązkowe. No właśnie - nieobowiązkowe dla rodziców. Co w przypadku gdy 100% uczniów nie chce się ubezpieczać w szkole, a co najważniejsze nie jest nigdzie ubezpieczona? Czy w takiej sytuacji dyrektor szkoły musi ubezpieczyć uczniów ze środków szkolnych? No i oczywiście sakramentalne pytanie: musi, powinien, czy może? Kto o tym decyduje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w dotacji z UM można rozliczyć koszty zakupu zestawu sprzętu do integracji sensorycznej (koszt ok 13 000 zł)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy można zrobić nauczycielowi będącemu na urlopie zdrowotnym ocenę pracy? Nauczyciel przebywa do 26.06 na urlopie zdrowotnym, chciałabym żeby od września ten nauczyciel był wicedyrektorem, ale nie ma aktualnej oceny pracy, a ta jest potrzeba to pełnienia funkcji. Co zrobić w takiej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak w dzienniku elektronicznym odnotować fakt nauczania domowego (dziecko przebywa za granicą z rodzicami, ma zdawać wszystkie egzaminy klasyfikacyjne, jest orzeczenie oraz decyzja dyrektora)?
Czy uczeń realizujący obowiązek szkolny w formie nauczania domowego jest nadal uwzględniany w liczebności klasy w rozumieniu organizacji oddziału?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe