Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak należy rozumieć zapisy Art. 221 ust. 1 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe w odniesieniu do Zespołu Szkół Specjalnych, w którym oprócz Szkoły Podstawowej działają również Szkoła Przysposabiająca do Pracy oraz Branżowa Szkoła I Stopnia?
Na podstawie art. 221 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 ze zm. w roku szkolnym 2019/2020 nauczyciel zatrudniony w szkole ponadpodstawowej prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego może być zobowiązany do odpłatnej pracy w godzinach ponadwymiarowych zgodnie z posiadaną specjalnością tylko w szczególnych wypadkach, podyktowanych wyłącznie koniecznością realizacji programu nauczania. W literaturze podkreśla się, że w praktyce takie rozwiązanie oznacza nie tylko konieczność realizacji godzin dydaktycznych wchodzących w zakres programu nauczania, lecz również musi to zostać powiązane z brakiem możliwości powierzenia realizacji tych godzin dydaktycznych innemu nauczycielowi uczącemu w tej lub innej szkole (A. Olszewski, Komentarz do ustawy - Przepisy wprowadzające Prawo oświatowe, [w:] Prawo oświatowe oraz przepisy wprowadzające. Komentarz, WKP 2018 ). Średnia liczba godzin ponadwymiarowych przypadających na etat nauczyciela w danej szkole nie może przekroczyć średniej liczby godzin ponadwymiarowych przypadających na etat nauczyciela w tej szkole w roku szkolnym 2016/2017. Szkołami ponadpodstawowymi są szkoła branżowa I stopnia oraz szkoła przysposabiająca do pracy (art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. c i d ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm.), a w związku z tym w tych dwóch szkołach w zespole szkół specjalnych w roku szkolnym 2019/2020 obowiązuje powyższa regulacja. Na zasadach określonych w art. 35 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm., bez powyższych ograniczeń, nauczyciele szkoły podstawowej mogą realizować godziny ponadwymiarowe.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co wpisać do dziennika lekcyjnego w miejsce tematów lekcji, gdy cała klasa (z nieznanego powodu) nie była obecna w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecko 5-letnie,które odbyło roczne przygotowanie przedszkolne może być przyjęte do klasy pierwszej w roku szkolnym 2010/11 na prośbę rodziców?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy do arkusza ocen klas I-VI szkoły podstawowej i I -III gimnazjum wypełnionego ręcznie na pierwszej stronie można wkładać dalsze strony wypełnione komputerowo ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle art 44f znowelizowanej ustawy o systemie oświaty, obowiązuje nadal zapis paragrafu 15 ust. 8 i 9 rozporządzenia w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów (zm. z 25 kwietnia 2013r.)? Krótko mówiąc - czy RP ma nadal kompetencje do decyzji o promowaniu lub nie ucznia, dla któremu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania co najmniej dwa razy z rzędu w tej samej szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc. Szkoła ponadgimnazjalna ma zapis w statucie, że pracuje w systemie semestr I i semestr II. Uczeń na I sem. nie miał żadnych podstaw do wystawienia ocen z trzech przedmiotów i otrzymał z nich nieklasyfikowania. Rada Pedagogiczna analizując tę sytuację (uczeń opuścił ponad 300 godz. w tym ponad 150 nieusprawiedliwionych, powtarzający klasę, wobec ucznia zastosowano procedury szkolne zgodnie ze statutem w związku z nieobecnościami, objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną, uczeń niewspółpracujący ani z nauczycielami, ani ze specjalistami; nauczyciele zostali zapoznani przez dyrektora z rozporządzeniem MEN z 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania (...) z późn. zm. wg tekstu ujednoliconego na stan 10.12.2010 r. z parag.16, parag.17) nie wyraziła zgody na egzaminy klasyfikacyjne, większością głosów ponad 90%. Jaką decyzję ma podjąć dyrektor? Czy może skreślić ucznia w wyniku braku klasyfikacji śródrocznej? Czy może nie uznać decyzji Rady Pedagogicznej i ucznia pozostawić w klasie? Jeżeli tak, to jak powinna wyglądać dokumentacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe