Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy rada rodziców Młodzieżowego Domu Kultury (placówka oświatowo-wychowawcza) powinna posiadać numer NIP?
Rada rodziców nie może posiadać własnego numeru NIP. Rada rodziców, która reprezentuje ogół rodziców uczniów, jest wyłącznie wewnętrznym organem w systemie oświaty i nie jest samodzielną, odrębną od placówki jednostką organizacyjną. W konsekwencji nie może samodzielnie występować w obrocie prawnym, z powodu braku osobowości prawnej, zgodnie z art. 83 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 900; pismo Izby Skarbowej w Poznaniu z 25.06.2008 r., ILPB3/423-198/08-2/MM).
Rada rodziców jako organ szkoły nie może być podatnikiem podatku VAT w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r., poz. 1570). Ponieważ rada rodziców nie jest podatnikiem, podmiotem gospodarczym, ani podmiotem odrębnym od placówki, nie podlega obowiązkowi ewidencyjnemu oraz nie ma podstawy prawnej do nadania jej numeru identyfikacji podatkowej (NIP) odrębnego od placówki według ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2022 r., poz. 250).
Taki pogląd potwierdził m.in. Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z dnia 25 maja 2010 r., ILPP1/443-232/10-5/BD oraz Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z dnia 26 sierpnia 2014 r., IBPP1/443-530/14/ES.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczniowie, którzy są w oddziale sportowym muszą mieć badania lekarza sportowego co pół roku?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy można i kto musi wyrazić zgodę na wyprzedaż za symboliczną złotówkę książki z likwidowanej biblioteki. Książki przeznaczone na wyprzedaż pochodzą z bibliotecznej selekcji. Czy istnieją przepisy regulujące tę kwestię?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Niepubliczny ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy. Proszę o informację, jak długo i jakie dokumenty powinno przechowywać się w archiwum w niepublicznej placówce. Chodzi mi głównie o dokumentację pedagogiczną: protokoły rady pedagogicznej, tygodniowe rozkłady zajęć, teczki wychowanków, orzeczenia, dokumentacja pomocy-psychologiczno-pedagogicznej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Niepubliczny punkt przedszkolny zatrudniał do dziś dwóch nauczycieli, z których jeden pełnił funkcję dyrektora. Od jutra zatrudniony zostaje jeszcze jeden nauczyciel. Moje pytanie: czy w takim punkcie powinna powstać rada pedagogiczna? Od czego zacząć, zważywszy na to, że zbliża się koniec roku szkolnego? Co z nauczycielami zajęć dodatkowych/poza podstawą programową/ zatrudnionych na umowy cywilno-prawne - będą wchodzić w skład rady? A może rada p.już dotychczas powinna funkcjonować?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem małej szkoły podstawowej prowadzonej przez stowarzyszenie. Po zmianach zasad rekrutacji jesteśmy zobowiązani do prowadzenia naboru dzieci zgodnie z nową ustawą. Jak prowadzić rekrutację, gdy szkoła nie posiada ustalonego obwodu, nabór zaś dotyczy około 10-15 uczniów?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe