Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy obowiązujące przepisy prawne przewidują możliwość tworzenia oddziałów żłobkowych jako dodatkowych oddziałów w funkcjonującym przedszkolu. Nadmieniam, że na terenie gminy nie istnieje żaden żłobek.
Ponieważ żłobki są zakładane i funkcjonują poza systemem oświaty (co wynika z art. 2 UoSO) oraz na podstawie odrębnych regulacji (ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, Dz. U. z 2016 r., poz. 157), nawet jeśli żłobek działający w tym samym budynku co przedszkole zostanie nazwany „oddziałem żłobkowym”, nie będzie wchodził w strukturę przedszkola, tylko może działać jako odrębna jednostka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy macie Państwo jakieś wzory arkuszy kontrolnych sprawdzających przestrzeganie zasad oceniania zawartych w WSO? Jeśli tak, to bardzo proszę o opublikowanie takiego arkusza.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie prowadzi niepubliczna szkołę podstawową, które zawarło umowę użyczenia z wójtem na podstawie której stało się użytkownikiem gruntów i położonym na nim budynku szkoły. Na części tych gruntów położone są płyty betonowe, które umożliwiają dojście i dojazd do szkoły. Płyty betonowe są w bardzo złym stanie, zagrażają bezpieczeństwu i nadają się tylko do wymiany. Położenie kostki brukowej na placu ma na celu przywrócenie jego przydatności do dalszego wykorzystywania w zakresie prowadzonej przez stowarzyszenie działalności. W związku z powyższym zadajemy następujące pytanie: Czy stowarzyszenie, które poniesie wydatki na położenie kostki brukowej na placu szkolnym, który użytkuje na podstawie umowy użyczenia, może je traktować jako bieżące wydatki na remont ? Czy będzie to wydatek inwestycyjny, którego nie możemy finansować z dotacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zbliża się koniec roku należny wykonać inwentaryzację roczną. Czy wszystkie składniki majątkowe w szkole (np. wyposażenie wszystkich klas i pomieszczeń) należny spisywać tak jak podczas inwentaryzacji raz na 4 lata czy tylko spisać wyposażenie zakupione w ciągu roku , sprawdzić i uzgodnić z DBFO stan ksiąg? Oczywiście poza spisem magazynów, druków ścisłego zarachowania i kasy.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak przeliczane jest wynagrodzenie dyrektora na urlopie macierzyńskim: dyplomowany z 12-letnim stażem pracy, a jak nauczyciela dyplomowanego z 12-letnim stażem pracy? Czy zasiłek macierzyński otrzymuje się jednorazowo po sześciu miesiącach?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie prawnej dyrektor szkoły może przeprowadzić w szkole audyt wewnętrzny.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe