Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciela uczącego dziecko posiadające opinię o zindywidualizowanej ścieżce kształcenia rozlicza się z rozdziału 80150?
Stosownie do § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1280) zindywidualizowana ścieżka kształcenia jest organizowana dla uczniów, którzy mogą uczęszczać do szkoły, ale ze względu na trudności w funkcjonowaniu wynikające w szczególności ze stanu zdrowia nie mogą realizować wszystkich zajęć edukacyjnych wspólnie z oddziałem szkolnym i wymagają dostosowania organizacji i procesu nauczania do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych. Zindywidualizowana ścieżka kształcenia jest jedną z form pomocy psychologicznej realizowanej w publicznych szkołach i placówkach.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 513) w rozdziale 80150 Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych ujmuje się wydatki i dochody związane z realizacją zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy w tych szkołach, inne niż klasyfikowane w 80102 Szkoły podstawowe specjalne.
W świetle powyższego w ww. rozdziale należy klasyfikować wydatki związane z specjalną organizacją nauki i pracy takie jak indywidulany tok nauczania, nauczanie indywidualne czy też zindywidualizowana ścieżka kształcenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest procedura założenia/uruchomienia publicznej szkoły branżowej II stopnia? Jakie zadania i obowiązki należą do samorządu, który prowadzi publiczną szkołę branżową I stopnia i zamierza utworzyć publiczną szkołę branżową II stopnia? Jakich terminów należy przestrzegać przy zakładaniu publicznej szkoły branżowej II stopnia, dla której organem prowadzącym będzie j.s.t.? Zaznaczam, że w szkole prowadzona jest Szkoła Branżowa I stopnia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile tygodni należy rozliczać w roku 2009/2010 w ramach realizacji godzin z art 42.
- Dyrektor szkoły podstawowej połączył dziewczęta z klasy IV i klasy V w jedną grupę ćwiczebną na lekcjach wychowania fizycznego. Czy połączoną grupę dziewcząt klas IV i V można uznać za klasę łączoną? Czy w takiej sytuacji nauczyciel powinien otrzymać dodatek za trudne warunki pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy za rok 2018 r. organy prowadzące będą musiały wypłacać nauczycielom dodatek uzupełniający?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie nauczania indywidualnego. Przepisy mówią o tym, że uczeń, który otrzymał zgodę z poradni na nauczanie indywidualne po 15 września musi realizować je w domu, nie w szkole. Tak się składa, że mam ucznia w IV klasie technikum, który od lat zmaga się z problemami, wśród których są także stany depresyjne. Przez cały okres kształcenia w technikum uczeń miał zapewnione nauczanie indywidualne w szkole. Opinia z poradni została wystawiona po wprowadzeniu w życie nowych przepisów. Matka chłopaka domaga się, aby zajęcia realizowane były szkole, nie w domu. Czy istnieje jakiś przepis, na który może powołać się dyrektor szkoły, aby umożliwić uczniowi realizację zajęć w szkole? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe