Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń kończący gimnazjum mający ocenę niedostateczną z religii otrzymuje świadectwo ukończenia szkoły?
Ocena z religii nie ma wpływu na promocję, a więc również na ukończenie szkoły. Wlicza się ją jednak do średniej ocen na świadecwie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych:
§ 22. 1. Uczeń kończy szkołę podstawową, gimnazjum lub szkołę ponadgimnazjalną:
1) jeżeli w wyniku klasyfikacji końcowej, na którą składają się roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyskane w klasie programowo najwyższej (semestrze programowo najwyższym) i roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, których realizacja zakończyła się w klasach programowo niższych (semestrach programowo niższych) w szkole danego typu, z uwzględnieniem § 20 ust. 7, uzyskał oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych wyższe od oceny niedostatecznej, z zastrzeżeniem § 15 ust. 8;
2) w przypadku szkoły podstawowej i gimnazjum - jeżeli ponadto przystąpił odpowiednio do sprawdzianu lub egzaminu, o którym mowa w § 32, z zastrzeżeniem § 38 i 49 ust. 4.
Religia nie jest przedmiotem obowiązkowym w rozumieniu Rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach:
§ 9. 1. Ocena z religii lub etyki umieszczana jest na świadectwie szkolnym bezpośrednio po ocenie ze sprawowania. W celu wyeliminowania ewentualnych przejawów nietolerancji nie należy zamieszczać danych, z których wynikałoby, na zajęcia z jakiej religii (bądź etyki) uczeń uczęszczał.
2. Ocena z religii (etyki) nie ma wpływu na promowanie ucznia do następnej klasy.
2a. Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne lub religię albo etykę, do średniej ocen, o której mowa w ust. 2, wlicza się także roczne oceny uzyskane z tych zajęć.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Podstawy prawne do uchwały:
1. Zaopiniowanie aneksu arkusza organizacyjnego. Podstawa prawna do uchwał Rady Pedagogicznej.
2. Podstawa prawna do uchwały: Propozycji dni wolnych od zajęć dydaktycznych.
3. Organizacji pracy szkoły w roku szkolnym 2017/2018
4. W sprawie opinii dotyczącej dopuszczenia do użytku w szkole zaproponowanych przez nauczycieli programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania ogólnego
5. W sprawie zatwierdzenia planu pracy szkoły na rok szkolny 2017/2018r.,podst. prawna do uchwały w sprawie planu nadzoru pedagogicznego
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel mianowany (z dyplomem ukończenia studiów I stopnia "nauczanie początkowe z matematyką" ) zawsze uczył w klasach I-III. Od 4 lat uczy matematyki w klasach 4-6 i ma 5 godzin edukacji matematycznej w klasie II. Czy rozporządzenie MEN pozwala prowadzić edukację matematyczną przez innego nauczyciela, rozdzielać w ten sposób w ogóle edukację wczesnoszkolną? Resztę edukacji wczesnoszkolnej w tej klasie ma inny nauczyciel. Oczywiście zajęć komputerowych, ruchowych i j.angielskiego uczą odpowiedni specjaliści.Czyli w tej klasie zajęcia prowadzi 5 nauczycieli, z czego 2 panie uczą edukacji wczesnoszkolnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o rozstrzygnięcie wątpliwości dotyczących liczebności uczniów na zajęciach pozalekcyjnych, dodatkowych tj. koła przedmiotowe, koła zainteresowań, gimnastyka korekcyjna organizowanych w ramach godzin dyrektorskich i przydzielanych przez dyrektora w ramach posiadanych środków budżetowych.
Jaka maksymalna liczba uczniów powinna być na kołach zainteresowań typu teatralne, plastyczne, chór?
Dogłębna analiza przepisów prawa oświatowego nie daje mi jasnej odpowiedzi na nurtujące pytania.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wypłacone równanie nauczycielowi do płacy minimalnej, będzie podlegać zwrotowi w przypadku wyrównania płacy w związku z podwyżkami nauczycieli?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku ze zmianami prawa oświatowego jakie należy wprowadzić zmiany w statucie zespołu przedszkole SP i gimnazjum?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe