Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń liceum uczył się w szkole podstawowej języka angielskiego i języka niemieckiego. Czy może w liceum rozpocząć naukę języka hiszpańskiego na poziomie rozszerzonym?
Podstawa programowa nie daje takiej możliwości. Zgodnie z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz szkoły branżowej II stopnia (Dz.U. z 2018 r., poz. 476), uczeń powinien mieć zapewnioną możliwość kontynuacji nauki tego samego języka obcego nowożytnego jako pierwszego na wszystkich etapach edukacyjnych, tj. od I klasy szkoły podstawowej do ostatniej klasy szkoły ponadpodstawowej. Kontynuacja pierwszego języka obcego nowożytnego ze szkoły podstawowej jest możliwa na poziomie podstawowym albo rozszerzonym; poziom rozszerzony dotyczy więc języka, którego uczeń uczył się w szkole podstawowej. Z kolei drugim językiem obcym jest język kontynuowany ze szkoły podstawowej albo język nauczany od początku (od podstaw – bez rozszerzenia) w klasie I liceum. Skoro uczeń nie uczył się języka hiszpańskiego w szkole podstawowej, to może jedynie rozpocząć go od postaw w liceum.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica w zeszłym roku szkolnym 01.09.2016r. otrzymała opinię z Poradni ze wskazaniem dla nauczyciela, iż ma zwolnienie z drugiego języka nowożytnego. Dyrektor w świetle obowiązujących przepisów wydał stosowną decyzję zwalniającą uczennicę na okres nauki w gimnazjum (na trzy lata czyli do 31.08.2019r.). Pytanie brzmi: nasze gimnazjum z dniem 01.09.2017r. zostało włączone do szkoły podstawowej Zespołu Placówek Oświatowych, czy w związku z tym ta uczennica powinna otrzymać nowe zwolnienie z nauki drugiego języka, czy wydane od poprzedniego dyrektora jest nadal aktualne aż do ukończenia gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy prawo oświatowe dopuszcza możliwość połączenia uczniów klasy drugiej LO z uczniami klasy trzeciej na zajęciach z historii - poziom rozszerzony ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, pytanie brzmi: czy do szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów ze sprzężonymi niepełnosprawnościami mogą uczęszczać uczniowie, którzy mają w myśl ustawy o systemie oświaty niepełnosprawność sprzężoną - tzn. niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim i niepełnosprawność ruchową oraz autyzm i niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel biologii (pełne kwalifikacje) w nowym systemie edukacyjnym będzie mógł uczyć "bloku" - przyroda w szkole ponadgimnazjalnej?
- Czy w bursie, która jest feryjną placówką opiekuńczo-wychowawczą, funkcjonującą od 16.00 w niedzielę do 18.00 w piątek - nie wolno ułożyć stałego, tygodniowego planu pracy dla wychowawców, ponieważ musi się zmieniać obsada dyżuru nocnego w niedzielę? Czy decyduje o tym &4 Rozporządzenia MPiPS z dnia 17.05.2001 r. w sprawie realizowania przez nauczycieli tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć wychowawczych w porze nocnej (Dz.U. 2001 r. Nr 52, poz. 550).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe