Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica w zeszłym roku szkolnym 01.09.2016r. otrzymała opinię z Poradni ze wskazaniem dla nauczyciela, iż ma zwolnienie z drugiego języka nowożytnego. Dyrektor w świetle obowiązujących przepisów wydał stosowną decyzję zwalniającą uczennicę na okres nauki w gimnazjum (na trzy lata czyli do 31.08.2019r.). Pytanie brzmi: nasze gimnazjum z dniem 01.09.2017r. zostało włączone do szkoły podstawowej Zespołu Placówek Oświatowych, czy w związku z tym ta uczennica powinna otrzymać nowe zwolnienie z nauki drugiego języka, czy wydane od poprzedniego dyrektora jest nadal aktualne aż do ukończenia gimnazjum?
Na podstawie art. 308 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 do uczniów dotychczasowego gimnazjum (także włączonego do szkoły podstawowej) stosuje się przepisy dotychczasowe, a w związku z tym do czasu zakończenia nauki w gimnazjum, uczennicę obowiązuje zwolnienie z języka nowożytnego, wydane na podstawie § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, Dz.U. z 2015 r., poz. 843 z późn. zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (autyzm, zaburzenia sprzężone) może przebywać w jednej grupie przedszkolnej w niepublicznym przedszkolu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy protokoły z egzaminów poprawkowych powinny zostać umieszczone w księdze arkuszy ocen? Czy prace pisemne ucznia należy traktować jako integralną część protokołu i też umieścić w księdze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę podać termin, procedury jakie należy podjąć w procesie przekształcania szkoły zawodowej niepublicznej o prawach publicznej, prowadzonej przez Stowarzyszenie, w szkołę branżową I stopnia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy będąc placówką niepubliczną - Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy muszę wystąpić do kuratorium o uprawnienia publiczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rozporządzenie MEN z dnia 21.05.2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół nadal obowiązuje? Czy zapisy dotyczące statutu nie zostały umieszczone w ustawie Prawo oświatowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe