Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (autyzm, zaburzenia sprzężone) może przebywać w jednej grupie przedszkolnej w niepublicznym przedszkolu?
Nie ma przepisu określającego ile dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego może być w tzw. „zwykłej” grupie przedszkolnej. Rozporządzenie MEN z 2011 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola i publicznych szkół (z póź. zmianami) określa tylko, że:
- Liczba dzieci w oddziale przedszkolnym nie może przekraczać 25 osób.
- Jeśli jest to oddział przedszkolny integracyjny, to liczebność dzieci w grupie powinna wynosić do 20 osób, w tym do 5 dzieci z niepełnosprawnością.
Przedszkole niepubliczne zarejestrowane w Kuratorium oświaty – a więc mające uprawnienia placówki publicznej - obowiązuje przestrzeganie zapisów prawa oświatowego, które dotyczą organizacji opieki, kształcenia i wychowania dzieci. W opisanym przypadku należy także stosować przepisy rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. dnia 7 sierpnia 2015 r.poz.1113) mówiące o obowiązku dodatkowego zatrudnienia nauczyciela wspomagającego lub specjalisty posiadającego kwalifikacje z pedagogiki specjalnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielce przedszkola, która przebywała na urlopie dla poratowania zdrowia w terminie od 1.10.2017 do 30.08.2018 przysługuje urlop wypoczynkowy w jakim wymiarze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń kl.6 SP uczył się języka niemieckiego na poziomie III.1 i języka angielskiego na poziomie III.0. Rodzic podczas rekrutacji do gimnazjum złożył podanie o przydzielenie ucznia do grupy z języka angielskiego na poziomie III.1 (dziecko uczyło się prywatnie i biegle się tym językiem posługuje). Czy mogę przydzielić ucznia do takiej grupy i jakie czynności powinnam wykonać - test diagnozujący, egzamin? Jakie prawo będzie miał taki uczeń podczas egzaminu gimnazjalnego, skoro nie kontynuuje nauczania języka (będzie musiał zdawać język rozszerzony?)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przedszkola jest obowiązany do dostępności w przedszkolu od 1 września 2022 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciela zatrudnionego w wymiarze 2/18, 4/18, 6/18 etatu obowiązuje realizacja godzin z art. 42 KN, jeśli tak, to w jakim zakresie?
- Jaki kurs kwalifikacyjny uprawnia do pracy w charakterze pedagoga szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe