Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy jako punkt przedszkolny jesteśmy zobowiązani do odbywania zebrań pracowniczych i ich protokołowania? Jeśli tak, to jak często? Czy ewentualny protokół ma mieć formę taką, jak protokół rady pedagogicznej, jeśli nie to jaką?
W gminnym punkcie przedszkolnym nauczyciele z racji zatrudnienia przez dyrektora przedszkola lub szkoły podstawowej są członkami rady pedagogicznej tego przedszkola lub szkoły i biorą udział w zebraniach rady pedagogicznej przedszkola lub szkoły (art. 32 ust. 8, art. 69 ust. 1 i 5 PO). Branie udziału w innych zebraniach pracowników zarówno w samorządowym, jak i niesamorządowym punkcie przedszkolnym określa dokument organizacji lub decyduje osoba upoważniona do działania w imieniu pracodawcy; wymogu ich prowadzenia nie określają natomiast przepisy (§ 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania, Dz.U. z 2017 r., poz. 1657).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W obecnej placówce jestem dyrektorem od 10 lat. W sierpniu kończy mi się kadencja i musiałabym stawać do konkursu. Ponieważ kończę w grudniu 60 lat, poprosiłam starostę o przedłużenie (kadencji? Brak słowa w pytaniu) o rok, żebym mogła odejść na zasłużoną emeryturę po 41 latach pracy w oświacie. Do dzisiaj nie dał mi odpowiedzi. Co najlepiej zrobić w przypadku, jeśli nie zostanę powołana na kolejny rok, żeby móc w grudniu lub w styczniu odejść na emeryturę? W mojej szkole nie ma dla mnie etatu nauczyciela (6/18). Czy mogę odmówić uzupełnienia etatu w innej szkole? Jeżeli dostanę wypowiedzenie, to jaka odprawa mi się należy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o przykładowe cele kontroli zarządczej prowadzonej w przedszkolu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie dyrektor może podjąć decyzję o powrocie dziecka do przedszkola?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co zrobić w sytuacji, gdy skierowano do gimnazjum specjalnego ucznia z autyzmem niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim, jeśli z dostarczonej wraz z kartą zdrowia załączonej dokumentacji wynika, iż stwarza on b. poważne zagrożenie dla siebie i innych, z tego powodu był wielokrotnie hospitalizowany na oddziale psychiatrycznym. Chłopiec miał próby samobójcze, groził matce i innym zabiciem, rzucał w klasie ławkami, dusił koleżankę itp. Nadmieniam, iż ani z orzeczenia, ani z wywiadu z matką chłopca nie wynikały tego typu problemy zdrowotne tego chłopca. Obecnie chłopiec nadal przebywa w szpitalu i nie rozpoczął jeszcze nauki. Co w takiej sytuacji można zrobić, aby nie przyjąć ucznia, który wyraźnie zagraża bezpieczeństwo własnemu i innych. Jakie kroki należny podjąć, aby umieścić tego chłopca w szkole przyszpitalnej pod stała opieką lekarzy specjalistów. Nadmieniam, iż gimnazjum nasze działa przy Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie. Nie jesteśmy placówka medyczną, ani też socjoterapeutyczną. Czy w sytuacji zatajenia przez matkę faktu schorzenia chłopca możemy odmówić jego przyjęcia do naszej placówki, nieprzygotowanej do przyjęcia tego typu dzieci? Proszę o pilna odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje wątpliwości dotyczą zapisu w dzienniku indywidualnych zajęć ucznia. Mamy w szkole uczennicę poruszającą się na wózku inwalidzkim. Sala komputerowa znajduje się na piętrze. Niestety nie mamy widny ani wyciągu, dlatego uczennica ma indywidualne zajęcia komputerowe na parterze z wykorzystaniem laptopa. Czy w dzienniku lekcyjnym należy odnotować te zajęcia oddzielnie i wpisać w planie innego dnia, czy można uwzględnić ją w dniu zajęć pozostałych uczniów?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe