Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy gmina musi sfinansować godziny pomocy psychologiczno-pedagogicznej przydzielone nauczycielom zgodnie z nowym rozporządzeniem o tejże pomocy?
Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej są zajęciami prowadzonymi bezpośrednio z uczniami w ramach pensum, którego wymiar decyduje o wysokości wynagrodzenia nauczyciela (art. 42 ust. 2 pkt 1, art. 30 ust. 2 KN). Nie mogą być natomiast przydzielane jako zajęcia nieodpłatne w ramach realizacji zadań statutowych (art. 42 ust. 2d KN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jakich sprawach dyrektor wydaje zarządzenia, a w jakich decyzje? Czego mogą dotyczyć? czy są sytuacje, kiedy RP decyduje w sprawie, a podejmuje się w efekcie końcowym uchwałę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam uczennicę z upośledzeniem w stopniu głębokim spełniającą obowiązek szkolny na podstawie porozumienia. Uczennica uczęszcza do ośrodka rehabilitacyjno-wychowawczego, ale klasyfikowaniu i promowaniu podlega w naszej szkole. Otrzymujemy wszystkie informacje i oceny osiągnięć i na tej podstawie klasyfikujemy. W zeszłym roku miała wydłużony eta na końcu klasy III. Teraz jest w klasie IV i wychowawcy ośrodka i rodzice chcą ją pozostawić w klasie IV. Na jakiej podstawie mogę to zrobić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy zgodności zapisu w WSO z rozporządzeniem w sprawie oceniania. Mamy w WSO zapis, iż Ocenę śródroczną ustala się na podstawie ocen cząstkowych z zastosowaniem systemu oceny ważonej. Mamy również określone wagi ocen w poszczególnych kategoriach, jednak nie mamy zapisu, że stosujemy średnią ważoną i mamy ją ukrytą w dzienniku elektronicznym (rodzic jej nie widzi).To nauczyciel wystawia ostatecznie ocenę u nas i średnia ważona może mu w tym pomóc, ale nie jest wyznacznikiem. Czy w związku z powyższym zapisem : Ocenę śródroczną ustala się na podstawie ocen cząstkowych z zastosowaniem systemu oceny ważonej, łamiemy prawo, bo nie stosujemy średniej ważonej? Czy ewentualna zmiana WSO wchodzi w grę w ciągu roku szkolnego, czy możemy system zmienić dopiero od września 2015 roku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zatrudniony w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego, w którym zajęcia odbywają się w formie kursów dla uczniów jest zobowiązany do realizacji "godzin karcianych"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy o tym, iż dziecko z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym nie jest nauczane j. obcego decyduje podstawa programowa, czy inny przepis?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe