Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dla dziecko mającego Opinię o Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju opracowuje się IPET, czy Indywidualny Program Wspierania Rozwoju w ramach zajęć z Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka?
Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1113) – Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny opracowuje się wyłącznie dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność.
Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 29.10.2013 poz. 1257) – wspomnianemu dziecku należy opracować Indywidualny Program Wspierania Rozwoju.
Gdyby dziecko posiadało zarówno orzeczenie, jak i opinię o WWR - to należałoby opracować dla niego zarówno IPET, jak i IPWR, albowiem każdy z tych dokumentów dotyczy innej sprawy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim nie reguluje dokładnie sposobu prowadzenia zeszytu obserwacji. Czy ma to być forma codziennego zapisu czy raczej zapis wynikający z aktualnych, istotnych zmian w zakresie funkcjonowania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie i uprzejmie proszę o wyjaśnienie, czy w ramach 2 godzin z art.42KN można realizować zadania na rzecz ucznia. Spotkałam się z taką interpretacją i się z nią nie zgadzam. Moim zdaniem, zadania na rzecz ucznia można realizować nawet w domu bez obecności ucznia.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ma obowiązek gromadzić opracowane dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów posiadających orzeczenia z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację powinien prowadzić nauczyciel współorganizujący kształcenie dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Art. 68 PO ust. 5 pkt. 3 mówi, że dyrektor decyduje w sprawach występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady szkoły lub placówki, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników szkoły lub placówki. Czy zatem dyrektor ma obowiązek zasięgnąć opinii RP w sprawie nagród z okazji DEN?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe