Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim nie reguluje dokładnie sposobu prowadzenia zeszytu obserwacji. Czy ma to być forma codziennego zapisu czy raczej zapis wynikający z aktualnych, istotnych zmian w zakresie funkcjonowania?
W § 12.ust 3 pkt.3 wspomnianego rozporządzenia z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie (z upośledzeniem umysłowym) w stopniu głębokim bardzo dokładnie określono zakres prowadzenia zapisów w zeszycie obserwacji. Nie podano natomiast częstotliwości ich dokonywania. To kwestia, którą powinna szkoła określić w swoim statucie. W jednej szkole czynią to obowiązkowo co tydzień lub dwa tygodnie, w innej raz na miesiąć – z uwzględnieniem dokonywania wpisów dodatkowych, jeśli będzie taka potrzeba.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o przykładowy ARKUSZ KONTROLI w zakresie prawidłowości organizacji i funkcjonowania biblioteki szkolnej
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia ze względu na autyzm. Czy przy klasyfikowaniu uczennicy na koniec roku szkolnego wymagana jest 50% frekwencja na każdych obowiązkowych zajęciach lekcyjnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc co powinien zawierać plan zespołu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
mam pytanie odnośnie arkuszy ocen:
- uczeń w klasie 5 uczęszczał na zajęcia "Wychowywanie do życia w rodzinie" W klasie 8 nie uczęszczał. Jak zapisać to w arkuszu ocen w tabeli - Wyniki klasyfikacji końcowej? Czy liczy się ostatecznie, czy uczęszczał, czy nie w klasie 8?
- czy wychowawca klasy 8 może dopisać na wydrukowanej klasyfikacji końcowej ręcznie wyniki egzaminów?
- co mówią przepisy prawa na temat archiwizacji arkuszy ocen? Czy są zalecane specjalne segregatory, metody przechowywania.
Z góry dziękuję za odpowiedź
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co powinien przedstawić dyrektor radzie pedagogicznej teraz na podsumowanie I półrocza?Czy ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe