Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim nie reguluje dokładnie sposobu prowadzenia zeszytu obserwacji. Czy ma to być forma codziennego zapisu czy raczej zapis wynikający z aktualnych, istotnych zmian w zakresie funkcjonowania?
W § 12.ust 3 pkt.3 wspomnianego rozporządzenia z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie (z upośledzeniem umysłowym) w stopniu głębokim bardzo dokładnie określono zakres prowadzenia zapisów w zeszycie obserwacji. Nie podano natomiast częstotliwości ich dokonywania. To kwestia, którą powinna szkoła określić w swoim statucie. W jednej szkole czynią to obowiązkowo co tydzień lub dwa tygodnie, w innej raz na miesiąć – z uwzględnieniem dokonywania wpisów dodatkowych, jeśli będzie taka potrzeba.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- czy mała placówka jednoodziałowa,w której pracuje dyrektor jako nauczyciel w pełnym wymiarze godzin25/25, nauczyciel uzupełniający etat z innej placówki 17/25 i katecheta 1godz.musi posiadać radę pedagogiczną? jak w takiej placówce powinien wyglądać plan nadzoru pedagogicznego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy projekty, które były realizowane w klasie II gimnazjum są nadal realizowane i w której klasie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Od 1.09. w kl. I i IV SP bedzie nowa pp. Czy trzeba zmieniać podręczniki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia logopedyczne dla dzieci z 5 -godzinnego oddziału przedszkolnego przy SP mogą być organizowane w czasie trwania zajęć, czy powinny one odbywać się w czasie swobodnej zabawy bądź po zajęciach?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie wzoru pisma zawiadamiającego nauczyciela o zamiarze dokonania oceny jego pracy.dziękuję
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe