Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o pomoc co powinien zawierać plan zespołu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu?
W przedszkolu planowanie i koordynowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest zadaniem dyrektora. Jeśli – na podstawie zapisów statutu placówki - powołuje on zespół zadaniowy, który będzie się tym obszarem zajmował to:
1. Podstawą planu pracy zespołu są zapisy rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 poz. 1591). Tutaj dokładnie określono:
na czym polega pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom w przedszkolu, ich rodzicom i nauczycielom, jakie są jej formy i zasady organizacji;
jakie są zadania nauczycieli i specjalistów przedszkolnych (psychologa, pedagoga, terapeuty pedagogicznego) w zakresie tejże pomocy.
2. Plan opracowuje się na dany rok szkolny. Jego zawartość – z przydziałem czynności na konkretne osoby i harmonogramem ich wykonania - można podzielić na poszczególne zadania typu:
diagnostyczne, realizowne na poziomie całej społeczności przedszkolnej, w konkretnych grupach wiekowych i indywidualnie w kontekście danego dziecka (także z rodzicami i nauczycielami, np. wywiady, sondaże problemowe – monitoring potrzeb);
związane z rozwiązywaniem występujących problemów wychowawczych, w tym psychoedukacja rodziców i wewnątrzprzedszkolne doskonalenie nauczycieli;
związane z udzielaniem wsparcia innym nauczycielom we wszystkich obszarach wskazanych w rozporządzeniu oraz wynikających z potrzeb placówki (także WDN);
dotyczące realizacji form pomocy psychologiczno-pedagogicznej: kto i za co jest odpowiedzialny, w zależności od adresata tejże pomocy, w tym dokonywania oceny jej efektów;
wynikające ze współpracy z zespołami opracowującymi IPET dla dzieci niepełnosprawnych;
dotyczące współpracy z innymi instytucjami, np. PPP, OPS, Policją, itp.
związane z własnym doskonaleniem zawodowym;
inne – wynikające ze specyfiki placówki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzic dziecka pięcioletniego dostarczył dokumenty o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Takie zajęcia zgodnie z potrzebami zostały zorganizowane. Jednocześnie rodzic poinformował, że dziecko będzie wspomagane w innej placówce. Nadmieniam, że dziecko w ubiegłym roku szkolnym uczęszczało do oddziału przedszkolnego w swoim obwodzie i otrzymało pomoc psychologiczno - pedagogiczną zgodnie z potrzebami. Moje pytania czy nie muszę już organizować pomocy dziecku skoro otrzymuje ja w innej placówce, czy może uczęszczać na zajęcia ze wspomagania z innym dzieckiem ze swojej grupy wiekowej w przedszkolu, do którego uczęszcza na co dzień, a diagnozy potrzeb dzieci są niemal identyczne? Nie generuje też dodatkowych kosztów za wyjątkiem jednej godziny logopedii.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Problemem w szkole jest nauczyciel matematyki, który po zwolnieniu z funkcji wicedyrektora szkoły nie chce przystosować się do reguł narzuconych przez nowego wicedyrektora. Kwestią sporną jest wprowadzenie dziennika elektronicznego, którego mimo upomnień ze strony dyrekcji, nauczyciel nie uzupełnia od września. Zaczynamy mieć problem z rodzicami, którzy proszą o dostęp do ocen cząstkowych uczniów. Nauczyciel, jak wynika z relacji uczniów, zapisuje obecności i oceny w swoim zeszycie. Dyrektor w obecnej sytuacji chce wręczyć nauczycielowi notatkę służbową, w której opisana zostanie ww. sytuacja. Proszę uprzejmie o poradę, co robić w tej sytuacji, bo nie możemy wstrzymać wynagrodzenia nauczycielowi skoro od września do teraz je otrzymywał, mimo wielokrotnych próśb ze strony dyrekcji o uzupełnienie dziennika.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka po 12 m-c stażu zakończonego 31.08.2019 r. w dn. 30.12.2019 r. złożyła wniosek o postępowanie kwalifikacyjne. W jakim terminie dyrektor musi dokonać analizy formalnej i po stwierdzeniu braków w jakim możliwie najpóźniejszym terminie powołać komisję kwalifikacyjną?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest określony czas realizacji podstawy programowej w przedszkolu według nowej podstawy 2017/2018?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Skoro obowiązek realizacji projektu gimnazjalnego wynikał z zapisów art. 44p ust. 1 ustawy o systemie oświaty, a art. 15 pkt 63 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę Prawo oświatowe zawiera zapis uchylający art. 44p, to czy uczniowie gimnazjum w roku szkolnym 2017/2018 mają obowiązek realizacji projektu edukacyjnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe