Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne W przedszkolu planowanie i koordynowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest zadaniem dyrektora. Jeśli – na podstawie zapisów statutu placówki - powołuje on zespół...

PORADA PRAWNA

23 września 2019 Nadzór pedagogiczny

Proszę o pomoc co powinien zawierać plan zespołu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu?

W przedszkolu planowanie i koordynowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest zadaniem dyrektora. Jeśli – na podstawie zapisów statutu placówki - powołuje on zespół zadaniowy, który będzie się tym obszarem zajmował to:
1. Podstawą planu pracy zespołu są zapisy rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 poz. 1591). Tutaj dokładnie określono:
 na czym polega pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom w przedszkolu, ich rodzicom i nauczycielom, jakie są jej formy i zasady organizacji;
 jakie są zadania nauczycieli i specjalistów przedszkolnych (psychologa, pedagoga, terapeuty pedagogicznego) w zakresie tejże pomocy.
2. Plan opracowuje się na dany rok szkolny. Jego zawartość – z przydziałem czynności na konkretne osoby i harmonogramem ich wykonania - można podzielić na poszczególne zadania typu:
 diagnostyczne, realizowne na poziomie całej społeczności przedszkolnej, w konkretnych grupach wiekowych i indywidualnie w kontekście danego dziecka (także z rodzicami i nauczycielami, np. wywiady, sondaże problemowe – monitoring potrzeb);
 związane z rozwiązywaniem występujących problemów wychowawczych, w tym psychoedukacja rodziców i wewnątrzprzedszkolne doskonalenie nauczycieli;
 związane z udzielaniem wsparcia innym nauczycielom we wszystkich obszarach wskazanych w rozporządzeniu oraz wynikających z potrzeb placówki (także WDN);
 dotyczące realizacji form pomocy psychologiczno-pedagogicznej: kto i za co jest odpowiedzialny, w zależności od adresata tejże pomocy, w tym dokonywania oceny jej efektów;
 wynikające ze współpracy z zespołami opracowującymi IPET dla dzieci niepełnosprawnych;
 dotyczące współpracy z innymi instytucjami, np. PPP, OPS, Policją, itp.
 związane z własnym doskonaleniem zawodowym;
 inne – wynikające ze specyfiki placówki.
 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT