Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam serdecznie i uprzejmie proszę o wyjaśnienie, czy w ramach 2 godzin z art.42KN można realizować zadania na rzecz ucznia. Spotkałam się z taką interpretacją i się z nią nie zgadzam. Moim zdaniem, zadania na rzecz ucznia można realizować nawet w domu bez obecności ucznia.
W pytaniu pojawia się słuszna uwaga - bowiem w art.42 ust.2 pkt 1 czytamy:
2. W ramach czasu pracy, o którym mowa w ust. 1, oraz ustalonego wynagrodzenia nauczyciel obowiązany jest realizować:
1) zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, w wymiarze określonym w ust. 3 lub ustalonym na podstawie ust. 4a albo ust. 7.
Jednak tzw. "godziny z karty" realizujemy w ramach pkt 2
Art. 42 ust. 2 pkt 2:
Art. 42. 2. W ramach czasu pracy, o którym mowa w ust. 1 (tj. 40 godz.), oraz ustalonego wynagrodzenia nauczyciel obowiązany jest realizować:
(...)
2) inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych szkoły, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów, z tym że w ramach tych zajęć:
a) nauczyciel szkoły podstawowej i gimnazjum, w tym specjalnych, jest obowiązany prowadzić zajęcia opieki świetlicowej lub zajęcia w ramach godzin przeznaczonych w ramowych planach nauczania do dyspozycji dyrektora szkoły, z wyjątkiem godzin przeznaczonych na zwiększenie liczby godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych, w wymiarze 2 godzin w tygodniu,
b) nauczyciel szkoły ponadgimnazjalnej, w tym specjalnej, jest obowiązany prowadzić zajęcia w ramach godzin przeznaczonych w ramowych planach nauczania do dyspozycji dyrektora szkoły, z wyjątkiem godzin przeznaczonych na zwiększenie liczby godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych, w wymiarze 1 godziny w tygodniu;
3) zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym.
Oznacza to, że nauczyciel pracuje rzeczywiście bezpośrednio z uczniami w wymiarze 2 lub 1 godzinie tygodniowo - w zależności od etapu edukacyjnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel może realizować godziny tzw. karciane w soboty?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W których klasach wpisujemy wychowanie do życia w rodzinie na świadectwie?
Czy uczniom klas III gimnazjum wpisujemy Wychowanie do życia w rodzinie na świadectwo ukończenia szkoły?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym, w którym nie ma przerwy wakacyjnej może nie być zajęć dydaktycznych? Czy w dzienniku zajęć można wpisać tylko zajęcia opiekuńczo-wychowawcze pomijając zadania dydaktyczne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam za dużo etatów w przedszkolu. Nie chcę zwalniać nauczycieli, czy praca nauczycieli może się godzinowo pokrywać w poszczególnych grupach przedszkolnych? Czy w niektórych godzinach może być 2 nauczycieli i pomoc?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W moim niepublicznym przedszkolu dzieci z autyzmem mają prowadzoną terapię behawioralną w wymiarze 10-15 h w tygodniu. Czy zajęcia terapeutyczne powinnam rozbić na: •obowiązkowe zajęcia rewalidacyjne - i tu terapia behawioralna ; •zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej - zajęcia z logopedą, psychologiem? Terapię behawioralną również prowadzi logopedia. Jaka jest dokładnie różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami zajęć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe