Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Corocznie nasze przedszkole zwraca się z prośbą do Urzędu Gminy o przygotowanie wykazu z danymi dot. dzieci zamieszkałych na terenie naszej gminy. Konkretnie chodzi o podanie: imienia i nazwiska dziecka, jego peselu, miejsca i roku urodzenia, adresu zamieszkania a także imion i nazwisk rodziców. Dane te potrzebne są w końcowym etapie rekrutacji na nowy rok szkolny. Tym razem Pani urzędnik z działu ewidencji ludności prosi o umieszczenie w naszym piśmie podstawy prawnej, która upoważnia nas do ubiegania się o te informacje. Proszę powiedzieć, czy istnieje jakiś przepis, na który mogę się "powołać"?
Dane osobowe, o których mowa powyżej, są zawarte we wniosku o przyjęcie do publicznego przedszkola (art. 149 i art.150 ust.1 pkt 1-3 ustawy Prawo oświatowe). Przedszkole gromadzi te dane na etapie rekrutacji. Żaden przepis prawa nie upoważnia przedszkola do ich gromadzenia przed rozpoczęciem procesu rekrutacji. Organ wykonawczy gminy (wójt, burmistrz, prezydent miasta), zgodnie z art. 23 ust.1 pkt ustawy o ochronie danych osobowych, udostępnia dane osobowe na żądanie dyrektora przedszkola tylko w sytuacji, gdy jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów przedszkola. W przedstawionej sytuacji taka sytuacja nie występuje. W myśl przepisu art.42 ust.2 ustawy Prawo oświatowe wójt gminy (burmistrz, prezydent miasta) jest obowiązany przekazywać dyrektorom publicznych szkół podstawowych na obszarze gminy informacje o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci i młodzieży w wieku 3-18 lat.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.).
2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn.: Dz.U.z 2016r. poz.922).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W czerwcu 2018r organizujemy zawody sportowe, w których udział wezmą uczniowie niepełnoletni oraz osoby dorosłe w związu z czym zwracamy się z pytaniem jak prawidłowo skonstruować oświadczenie dla każdego uczestnika zgodne z RODO. Informacje (imię i nazwisko zwycięzców oraz zdjęcia będą umieszczone na stronie internetowej szkoły oraz Urzędu Gminy.
Bardzo prosimy o gotowy wzór takiego oświadczenia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła podstawowa prowadzona przez stowarzyszenie ma obowiązek posiadania konta na ePUAP?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym się dowiedzieć na jakiej podstawie mogę wypowiedzieć pracę nauczycielowi kontraktowemu, z którym poprzednia pani dyrektor zawarła umowę na czas nieokreślony na 9 godzin, a który pracę pełnoetatową świadczy w innej placówce oświatowej w innej gminie? Proszę także odpowiedzieć, czy temu nauczycielowi przysługuje prawo do odprawy pieniężnej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak naliczyć odpis na ZFŚS na emerytowanego nauczyciela, którego ponownie zatrudniliśmy w naszej szkole? Czy uwzględnić go podwójnie: jako naszego emeryta oraz jako pracownika? Czy powinnam naliczyć odpis w wysokości 5% pobieranej przez niego emerytury - zgodnie z art.53 ust.2 KN, a dodatkowo wliczyć go do planowanej na 2016 r. (a na koniec 2015 roku - do przeciętnej) liczby zatrudnionych nauczycieli w przeliczeniu na pełny wymiar zajęć i dokonać odpisu zgodnie z art.53 ust.1 KN? A jak postąpić w przypadku ponownego zatrudnienia pracownika obsługi, który przeszedł na emeryturę? Czy mogę wliczyć go do liczby zatrudnionych pracowników, na których nalicza się odpis i dodatkowo wliczyć go do liczby emerytów, na których dokonuję zwiększonego odpisu w wysokości 6,25% podstawy?
- Czy w ramach kontroli wydatkowanej dotacji, osoba kontrolująca z Urzędu Miasta ma prawo dokonać oględzin przedszkola w celu weryfikacji dokonanych zakupów (pralka, umywalka, wieszak itp.)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe