Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do kiedy rada pedagogiczna opiniuje szkolny zestaw podręczników?
Na podstawie art. 22ab ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481, dyrektor szkoły, na podstawie propozycji zespołów nauczycieli oraz w przypadku braku porozumienia w zespole nauczycieli w sprawie przedstawienia propozycji podręczników, ustala zestaw podręczników po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady rodziców. Termin podjęcia przez radę pedagogiczną uchwały opiniującej nie jest ściśle określony przez ustawodawcę, natomiast uchwała powinna zostać podjęta możliwie najwcześniej po rozpoczęciu roku szkolnego, aby rodzice mieli możliwość zakupienia podręczników, a uczniowie - rozpoczęcia korzystania z nich.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeśli szkoła nie ma sztandaru, to czy w statucie powinien być opisany ceremoniał pocztu flagowego, ślubowanie itp.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły jest podmiotem zobowiązanym do udostępniania informacji publicznych dotyczących placówki, którą kieruje. Udostępnienie informacji publicznej, np. danych dotyczących pracowników szkoły, powinno odbywać się zgodnie z zasadami wskazanymi w ustawie o dostępie do informacji publicznej. Jaką procedurę wdrożyć w sytuacji, gdy szkoła nie ma możliwości technicznych, aby udostępnić informację publiczną w żądanej formie oraz jakie konsekwencje grożą za odmówienie zainteresowanemu udostępnienia żądanych informacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jako dyrektor zawiadomiłam policję w celu zbadania trzeźwości pracownika, co do którego zaszło podejrzanie przebywanie pod wpływem alkoholu w czasie pracy. Czy w takiej sytuacji nauczyciel może odmówić badania alkomatem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację co może podlegać innowacji? Jaka jest procedura zgłaszania innowacji do kuratorium oświaty przez placówki niepubliczne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w publicznym przedszkolu prowadzonym przez osoby fizyczne można wypłacić premie motywacyjne dla dyrektora i pracowników z subwencji oświatowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe