Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chciałabym się poradzić w sprawie ucznia klasy II szkoły podstawowej. Dziecko nie było klasyfikowane podczas klasyfikacji śródrocznej z powodu licznych nieobecności. Obecnie chłopiec uczęszcza na zajęcia, zaliczył część materiału z matematyki, nie robi sam zadań z treścią. Ma też bardzo duże problemy z edukacją polonistyczną - nadal myli litery, szczególnie dwuznaki, nie czyta dłuższych wyrazów, nie rozumie przeczytanego tekstu, nie pisze ze słuchu. Podobnie jest z j. niemieckim - zadania wykonuje wyłącznie pod kierunkiem nauczyciela. Rodzice nie wyrażają zgody na pozostawienie ucznia w klasie drugiej. Czy Rada Pedagogiczna może podjąć decyzję o niepromowaniu ucznia do klasy trzeciej na wniosek wychowawcy klasy. Proszę o przedstawienie obecnego stanu prawnego w tej sprawie.
Uczeń klasy I–III szkoły podstawowej otrzymuje w każdym roku szkolnym promocję do klasy programowo wyższej. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I–III szkoły podstawowej, na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału. Na wniosek rodziców ucznia i po uzyskaniu zgody wychowawcy oddziału albo na wniosek wychowawcy oddziału i po uzyskaniu zgody rodziców ucznia rada pedagogiczna może postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego, jeżeli poziom rozwoju i osiągnięć ucznia rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym treści nauczania przewidzianych w programie nauczania dwóch klas.
Podstawa prawna: USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44o.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o rozwianie wątpliwości dotyczącą problemu "Czy nl. przed poprawką zobowiązany jest dać zakres wymagań na każdą oceną w czerwcu."
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy OP, po zaopiniowaniu arkusza przez zz oraz ko może teraz nakazć łączenia klas np. siódmych w arkuszu organizacyjnym? Jak się ma do tego art.117 pkt 2 uwpo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę udzielić urlopu na poratowanie zdrowia księdzu- wszystkie spełnia warunki do przyznania urlopu,oprócz tej że jest proboszczem i prowadzi parafię.W tej miejscowości na parafi jest sam.bardzo proszę o szybką odwowiedź bo są różne komentarze na ten temat
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy terapeuta (inny niż terapeuta pedagogiczny prowadzący zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) np. terapeuta żywienia, terapeuta wzroku czy hipoterapeuta, terapeuta SI pracujący z dzieckiem objętym kształceniem specjalnym musi posiadać wykształcenie pedagogiczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń ma upośledzenie w stopniu głębokim i jest objęty indywidualnymi zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi w wymiarze 10 godzin tygodniowo. Zajęcia są zalecone w orzeczeniu przez Poradnię Psychologiczną na okres 5 lat od 2012 do 2017 roku. 23 czerwca 2015 uczeń kończy 18 lat. Rodzice chcą zrezygnować z zajęć rewalidacyjno-wychowawczych zaleconych dla ucznia. Jaka jest procedura rezygnacji rodziców z wyżej wymienionych zajęć? Co powinni zrobić rodzice,żeby zrezygnować z zajęć-wystarczy oświadczenie rodziców-czy też zmieniające orzeczenie poradni? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe