Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
"Czym różni się obowiązek szkolny od obowiązku nauki"? Dziecko będzie uczyć mama, uczeń klasy I szkoły podstawowej. Rodzice wyjeżdżają z dzieckiem za granicę. Tam nie ma polskiej szkoły. Czy ja wydaję decyzję na realizację obowiązku szkolnego poza szkołą czy realizację nauki poza szkołą?
Obowiązek szkolny jest realizowany w szkołach podstawowych i w okresie reformy oświaty w gimnazjach. Obowiązek nauki jest z kolei realizowany w szkołach ponadpodstawowych i w okresie reformy oświaty w szkołach ponadgimnazjalnych, do ukończenia osiemnastego roku życia (art. 35 PO). Aby rodzic mógł prowadzić tzw. edukację domową dziecka objętego obowiązkiem szkolnym w szkole podstawowej, musi wystąpić do dyrektora szkoły podstawowej z wnioskiem o wydanie zezwolenia na spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą. Do wniosku rodzic musi załączyć: opinię publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, oświadczenie rodziców o zapewnieniu dziecku warunków umożliwiających realizację podstawy programowej obowiązującej na danym etapie edukacyjnym, zobowiązanie rodziców do przystępowania w każdym roku szkolnym przez dziecko spełniające obowiązek szkolny lub obowiązek nauki do rocznych egzaminów klasyfikacyjnych, które będą stanowiły podstawę wystawienia w szkole ocen klasyfikacyjnych (art. 37 ust. 1 i 4 PO). Jeśli rodzic złoży kompletny wniosek i dyrektor nie ma wątpliwości co do prawdziwości oświadczeń rodzica, wydaje decyzję administracyjną o zezwoleniu na realizację obowiązku szkolnego poza szkołą (art. 37 ust. 1 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wpisywać oceny cząstkowe do dzienników w klasach I-III w myśl nowego rozporządzenia (ocena opisowa) na co rubryki w dzienniku.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy w trakcie opracowywania zmian do statutu szkoły. Jak wygląda sprawa załączników do statutu, czy wewnątrzszkolne zasady oceniania, programy wychowawcze i profilaktyki powinny być załącznikami czy raczej powinny znajdować się w treści statutu? Proszę o wskazanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od listopada br. uczniowie technikum żywienia i usług gastronomicznych w ramach pracowni gastronomicznej realizowanej jako przedmiot zawodowy praktyczny będą przygotowywali posiłki (zgodnie z podstawą programową),a następnie na przerwie lunchowej odsprzedawali je kolegom ze szkoły w szkolnym bistro. Czy w w/w przypadku kiedy posiłki są sporządzane w oparciu o podstawę programową musimy zastosować przepisy Ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o zmianie ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kilkunastu uczniów naszej szkoły (szkoła ponadgimnazjalna) jest jednocześnie pod opieką internatu prowadzonego przez inną szkołę średnią. W ostatnich dniach kierownik i nauczyciele tego internatu zwrócili się z prośbą o uzyskanie dostępu do danych poszczególnych wychowanków - "dotyczy analizy ocen, zachowania, uwag oraz frekwencji szkolnej, jak i ogólnego funkcjonowania w szkole". Czy nasza szkoła może udzielić wychowawcom internatu takich informacji o naszych uczniach, a ich wychowankach? Jeśli tak, to kto to powinien robić (Wychowawca, Pedagog, Dyrektor?)? Czy szkoła powinna być pisemnie upoważniona przez rodziców lub opiekunów uczniów-wychowanków? Czy w szkole powinna istnieć jakaś procedura określająca sposób i zakres przekazywania takich informacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła prowadząca dziennik elektroniczny może zgodnie z rozp. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji prowadzić w nim zajęcia specjalistyczne, tworząc odpowiednie grupy zajęciowe w dzienniku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe