Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o wyjaśnienie, jak powinna wyglądać umowa z nauczycielem zatrudnionym w Zespole Szkół i w jaki sposób dokonać zmian w zawartych wcześniej umowach. W 1999r. zostało utworzone Gimnazjum Publiczne ; w zawartych wtedy pomiędzy Dyrektorem Gimnazjum a nauczycielami umowach o pracę jako miejsce wykonywania pracy wskazano Gimnazjum Publiczne. W 2005r. został utworzony Zespół Szkół Samorządowych, w skład którego weszło Gimnazjum Publiczne oraz nowo powstałe Liceum Ogólnokształcące. Umowy z nauczycielami z tego okresu były zawierane przez dyrektora ZSS, a jako miejsce wykonywania pracy wskazywano: 1) Gimnazjum Publiczne w ZSS lub 2) LO w ZSS lub 3) Gimnazjum Publiczne i LO w ZSS. W 2011r. do ZSS zostało włączone nowo utworzone Technikum, w związku z czym zmieniła się treść umów z niektórymi nauczycielami w zakresie miejsca wykonywania pracy. Obecnie gimnazjum jest wygaszane i chcemy uporządkować umowy, gdyż konieczne będzie zwolnienie niektórych nauczycieli. W jaki sposób powinniśmy to zrobić, uwzględniając fakt, że nauczyciele wykonują pracę: 4) Tylko w jednym typie szkoły, wchodzącej w skład ZSS 5) W dwóch typach szkół, wchodzący w skład ZSS 6) W trzech typach szkół, wchodzących w skład ZSS Czy wykazywać w umowie liczbę godzin, realizowanych w każdej ze szkół ( ta liczba zmienia się nawet w ciągu roku szkolnego?) Sporządzić aneks do umowy czy zawrzeć nową jeśli nauczyciel ma umowę zawartą np. z dyrektorem Gimnazjum Publicznego, a obecnie jest to Dyrektor ZSS?
Nauczyciele, którzy mieli zawartą umowę z dyrektorem Gimnazjum Publicznego powinni mieć już wcześniej zmienioną umowę o pracę, gdzie pracodawcą powinien być zespół szkół oraz wskazanie, że dany nauczyciel wykonuje pracę w gimnazjum - art. 10 ust. 1 oraz art. 14 ust. 2 Karty Nauczyciela. W chwili obecnej można zawrzeć porozumienie stron umowy, w którym zgodnie stwierdzają, że umowa ta od 2005 r. jest zawarta z zespołem szkół, a nauczyciel świadczy pracę w gimnazjum.
Wszelkie zmiany w umowach o pracę mogą nastąpić w drodze porozumienia zmieniającego (aneks do umowy) albo wypowiedzenia zmieniającego. Liczby godzin w poszczególnych typach szkół nie trzeba podawać w umowie, ponieważ mogą one się zmieniać i konieczne byłoby wprowadzanie zmian w każdym takim przypadku.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielowi będącemu kierownikiem w placówce wychowania pozaszkolnego-powierzono kierowanie wypoczynkiem (półkolonie) w czasie ferii zimowych w placówce w której pracuje. Czy są to godziny dydaktyczne? Czy należy mu się wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe?
- W czasie, kiedy byłam dyrektorem szkoły organ prowadzący dokonał oceny mojej pracy w styczniu 2014 r.. Czy tą ocenę mogę wykorzystać do konkursu na dyrektora w kwietniu 2017 r., czy może mam składać wniosek o ponowne dokonanie oceny mojej pracy?
- Mam zapytanie dotyczące urlopu dla nauczyciela po urodzeniu dziecka. Pracownica 13.10.2018 r. urodziła dziecko i 23.10.2018 r. złożyła wniosek o udzielenia urlopu macierzyńskiego w wymiarze 20 tygodni. (od 13.10.2018-01.03.2019) 1) w jakiej wysokości powinien być wypłacony zasiłek macierzyński? 2) czy bezpośrednio po upływie tego okresu tj. od 2 marca 2019 roku pani może wykorzystać część urlopu uzupełniającego w wymiarze 42 dni, a po tym czasie skorzystać z urlopu rodzicielskiego, czy jednak musi najpierw skorzystać z urlopu rodzicielskiego i w jakim wymiarze?
- Nauczyciel został zatrudniony na zastępstwo na okres pełnienia funkcji burmistrza przez innego nauczyciela. Jak wygląda sytuacja nauczyciela zastępującego, gdy burmistrz na koniec swojej kadencji idzie na zwolnienie lekarskie, a powinien wracać do szkoły? Czy umowa na zastępstwo nadal obowiązuje zastępującego nauczyciela? Kto wtedy płaci byłemu burmistrzowi? Jakie nowe dokumenty należy sporządzić?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w czasie nieobecności psychologa szkolnego można przydzielić godziny zastępstwa pedagogowi, który realizuje część zadań za nieobecnego kolegę?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe