Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o informację jak należy interpretować & 7 ust.5 Rozporządzenia MEN z 24.07.2015r. w sprawie warunków organizowania kształcenia(...) dzieci niepełnosprawnych(...). Co oznacza zapis, że dyrektor szkoły wyznacza zajęcia realizowane wspólnie z nauczycielami przez nauczyciela wspomagającego? W jakim wymiarze powinien być taki nauczyciel wspomagający zatrudniony? Zaznaczam, że dotyczy to ucznia z autyzmem, a w jego orzeczeniu o kształceniu specjalnym nie ma żadnych informacji, które byłyby podstawą do takiego "wyznaczenia".
Podstawą do wyznaczania odpowiednich zajęć, które będą realizowane przez specjalistę lub nauczyciela wspomagającego wspólnie z innymi nauczycielami zawsze są informacje zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Należy wnikliwie przeanalizować zapisy w nim zawarte i wraz z analizą indywidualnych potrzeb ucznia wskazać te formy wsparcia ze strony w/w nauczyciela, którego przygotowanie w danej dziedzinie będzie mieć kluczowe znaczenie we wsparciu tego konkretnego ucznia w codziennym funkcjonowaniu w szkole. Zatrudnienie takiego nauczyciela/specjalisty może być również niezbędne do zaplanowania np. realizacji zajęć rewalidacyjnych lub innych zajęć odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia oraz jego możliwości psychofizyczne. Nie może być utożsamiane wyłącznie z asystowaniem uczniowi podczas zajęć. Dlatego we wspomnianym rozporządzeniu jasno określono, że ci nauczyciele we współpracy z pozostałymi nauczycielami:
• prowadzą zintegrowane działania i zajęcia określone dla ucznia w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym (IPET)
• uczestniczą, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych w IPET, realizowanych przez innych nauczycieli i specjalistów;
Wymiar godzin, w jakim powinien być zatrudniony specjalista lub nauczyciel wspomagający zależy więc od rodzaju wyznaczonych przez dyrektora zajęć. Jeśli będą to wyłącznie zajęcia rewalidacyjne – to wymiar wynosi 2 godz. tygodniowo. Jeśli będą to wybrane konkretne zajęcia lekcyjne np. matematyka, język polski czy też inne – to wymiar będzie wynosił tyle, ile lekcji z danego przedmiotu/przedmiotów jest tygodniowo. O tym wszystkim decyduje wyłącznie dyrektor szkoły – dlatego też poradnia nie wypowiada się w tej kwestii w wydanym uczniowi orzeczeniu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o interpretację, czy należy się dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. 13 za 2011 rok dla nauczyciela?
Nauczyciel z dniem 31 sierpnia 2010 otrzymał wypowiedzenie z pracy na podstawie Art.20 ust.1 pkt.2 KN. Zgodnie z wyrokiem Sądu został przywrócony do pracy z dniem 29.04.2011r. Gotowość do pracy zgłosił 02.05.2011r. i pracował do 31.08.2011r, czyli do dnia otrzymania następnego wypowiedzenia na podstawie tego samego artykułu.
Jeżeli się należy, to za jaki okres wypłacić ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są procedury/możliwości przyjęcia dziecka rocznikowo młodszego do wyższej grupy przedszkolnej (kwalifikuje się do czterolatków, rodzice chcą o zapisanie do pięciolatków)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący oczekuje od dyrektora, żeby w projekcie organizacyjnym na przyszły rok zabrał nadgodziny nauczycielom dyplomowanym i przyznał je nauczycielom o niższych stopniach awansu zawodowego. Nadmienię, że chodzi o godziny, które wynikają z ramowego planu nauczania. "Prośbę" swą motywuje tym, że przyniesie to oszczędności w wydatkach na oświatę. W związku z powyższym pojawiają się pytania: Czy na wysokość subwencji oświatowej wpływa status zawodowy nauczycieli uczących w danej szkole? Jeśli tak, to jak to jest naliczane? Jeśli np. dwóch nauczycieli dyplomowanych uczy np. matematyki w wymiarze półtora etatu to czy w subwencji znajdą się dwa czy trzy etaty matematyki w szkole? Z góry dziękuję za pomoc w poszukiwaniu odpowiedzi.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasie I szkoły podstawowej wpłynęło orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym. Poradnia zaleca dla uczennicy nauczyciela wspomagającego, za zgodą organu prowadzącego. Czy powinnam utworzyć oddział integracyjny? Mam zgodę organu. W tej klasie jest jedna uczennica z orzeczeniem.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wydłużenie etapu edukacyjnego, jak wygląda uchwała Rady pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe