Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są procedury/możliwości przyjęcia dziecka rocznikowo młodszego do wyższej grupy przedszkolnej (kwalifikuje się do czterolatków, rodzice chcą o zapisanie do pięciolatków)?
Przepis § 5 ust. 1 rozporządzenia w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli stanowi, że oddział przedszkolny obejmuje dzieci w zbliżonym wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień oraz rodzaju niepełnosprawności. Jak wynika z powyższego dziecko 4-letnie można przyjąć do oddziału złożonego z dzieci 5-letnich. W tym celu rodzice powinni we wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola uwzględnić to oczekiwanie. Liczba dzieci w oddziale przedszkolnym, także w oddziale mieszanym złożonym z dzieci o zbliżonym wieku, nie może wynosić więcej niż 25.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. z 2017r. poz.649).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń ma upośledzenie w stopniu głębokim i jest objęty indywidualnymi zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi w wymiarze 10 godzin tygodniowo. Zajęcia są zalecone w orzeczeniu przez Poradnię Psychologiczną na okres 5 lat od 2012 do 2017 roku. 23 czerwca 2015 uczeń kończy 18 lat. Rodzice chcą zrezygnować z zajęć rewalidacyjno-wychowawczych zaleconych dla ucznia. Jaka jest procedura rezygnacji rodziców z wyżej wymienionych zajęć? Co powinni zrobić rodzice,żeby zrezygnować z zajęć-wystarczy oświadczenie rodziców-czy też zmieniające orzeczenie poradni? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wizytator Kurii powinien okazać się dyrektorowi szkoły upoważnieniem w przypadku dokonywania obserwacji pracy nauczyciela katechety?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy starosta może skontrolować uchwały rady pedagogicznej dotyczące spraw wychowawczych i rekrutacji w bursie czy też powinien o taką kontrolę wystąpić do kuratorium. Czy w ten sposób nie przekroczył swoich uprawnień?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Korzystamy z programu do wypisywania świadectw i arkuszy ocen, czy możliwe jest wklejenie tejże oceny opisowej w kl I-III do dziennika zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczennica gimnazjum, która otrzymała promocję do klasy III,może rozpocząć naukę od nowego roku szkol. w klasie VIII szkoły podstawowej ze względu na zmianę miejsca zamieszkania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe