Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgodnie z udzieloną przez Państwa poradą prawną z dnia 7 kwietnia 2017, w ORW (ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym) umożliwiającym dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, a także dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w stosunku do tej drugiej grupy wychowanków obowiązują ramowe plany nauczania według rozporządzenia MEN w sprawie ramowych planów nauczania. (porada na stronie: https://www.nadzor-pedagogiczny.pl/porada/czy-w-orw-osrodku-rewalidacyjno-wychowawczym-umozl/6998) Należy jednak zauważyć, że zgodnie z par. 1 w/w rozporządzenia ramowe plany nauczania określane są dla szkół, o których mowa w art. 18 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe, podczas gdy ORW w rozumieniu wspomnianej ustawy nie jest szkołą a placówką. W związku z powyższym uprzejmie proszę o wskazanie przepisów prawnych, które zobowiązują ORW (jako placówkę) do określania ramowych planów nauczania zgodnie z ww. rozporządzeniem.
Na podstawie § 51 ust. 2 pkt 3 w zw. z § 50 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania, Dz.U. z 2017 r., poz. 1606 ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy zapewnia wychowankom z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego lub kształcenia ogólnego. Czas pracy OREW wynosi nie mniej niż 8 godzin dziennie. Szczegółowy czas pracy ośrodka i organizację zajęć określa dyrektor ośrodka w uzgodnieniu z organem prowadzącym co oznacza, że te uzgodnienia obejmują również liczbę godzin przeznaczoną na realizację podstawy programowej - § 57 ust. 2 ww. rozporządzenia. Natomiast powołane rozporządzenie ani też rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, Dz.U. z 2017 r., poz. 703 nie stanowią, że w OREW obowiązują ramowe plany nauczania dla szkół.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w ramach godz.z art. 42 KN można n-lowi rozliczyć i rozpisać na cały rok szkolny po 2 w tyg. wyjazd z uczniami (9 dni opieka całodobowa sfinansowany przez gminę z funduszy programu tzw.antyalkoholowego- a więc profilaktyki). Wyjazd odbędzie się dopiero w maju lub czerwcu 2011r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy można utworzyć w gimnazjum klasy integracyjne i z czym to się wiąże?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w publicznej szkole policealnej słuchacz z Ukrainy musi mieć ukończone 18 lat?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moja placówka ma przystąpić do programu "Szkoła promująca zdrowie" – na jakiej podstawie prawnej jestem zobowiązany do podjęcia uchwały w tym zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi który prowadzi zajęcia rewalidacyjne w gimnazjum, pracuje z uczniem z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim należy się dodatek za trudne warunki ? Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w paragrafie 8 jest napisane, że tylko dla uczniów z upośledzeniem w stopniu głębokim ??
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe