Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w związku z nowym rozporządzeniem dotyczącym sposobu przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego uczniowie mogą wybrać sobie w części III język, którego naukę rozpoczęli w gimnazjum i zdawać na poziomie podstawowym? Czy muszą zdawać egzamin (na poziomie rozszerzonym) z tego języka, który jest kontynuacją po szkole podstawowej.
Egzamin z języka obcego na poziomie podstawowym jest obowiązkowy dla wszystkich uczniów gimnazjum. Uczniowie, którzy w gimnazjum kontynuowali naukę języka obcego ze szkoły podstawowej będą mieli obowiązek przystąpić do egzaminu na poziomie rozszerzonym. Uczniowie, którzy rozpoczęli naukę języka obcego dopiero w gimnazjum, bedą mogli przystpić do tego egzaminu na podstawie deklaracji rodziców składanej do 20.09 każdego ruku szkolnego, w którym odbywa się egzamin ze wskazaniem tego języka obcego (nauczanego w gimnazjum), który będzie zdawałć uczeń.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie akty prawne regulują przydzielenie godzin nauczania indywidualnego dla ucznia szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od tego roku szkolnego w szkole podstawowej mamy 8 oddziałów (na 12 ogółem) o profilu sportowym, w których celem szkolenia sportowego jest nauka pływania. Czy w świetle nowego rozporządzenia MEN w sprawie warunków tworzenia, organizacji oraz działania oddziałów sportowych, szkół sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego z dnia 15 października 2012 r. musimy zmieniać nazwę szkoły na "sportowa... szkoła podstawowa"? Co się z ta zmianą wiąże?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła, w której pracuję liczy 200 uczniów i ma być likwidowana z dniem 31.08.2011roku.Rodzice zamierzają utworzyć szkołę społeczną, ale obawiają się, że jest już późno, aby jeszcze w tym roku powstała szkoła społeczna, chodzi też o przekazanie subwencji przez urząd gminy.Proszę pomóc nam w interpretacji przepisów prawa oświatowego, abyśmy mogli podjąć konkretne decyzje. Czy w szkole liczącej około 200 uczniów można zastosować "Ustawa o systemie oświaty art.5g." czy też "Ustawa o systemie oświaty art.58 ust. 3 i 4. 3" i wtedy aby szkoła mogła działać od września 2011 roku do 30 września 2010 należało dopełnić szereg formalności - czy jest inna możliwość?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile wynosi kwota subwencji oświatowej otrzymywanej przez gminę na jednego ucznia w szkole podstawowej znajdującej się na wsi w 2016 r?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakie cele stowarzyszenie może wydatkować dotację otrzymywaną od gminy na prowadzenie punktu przedszkolnego i szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe