Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków od roku szkolnego 2019/2020 arkusz ocen uczniów klasy IV powinien być prowadzony według wzoru nr 44. Czy taki arkusz powinien być założony od strony pierwszej czy powinien być kontynuacją arkusza nr 37b/2?
Zgodnie z § 59 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r. poz. 1700 z późn. zm.) w latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 44 dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły.
Wynika z tego, że w bieżącym roku szkolnym należy już korzystać ze wzoru nr 44 i kolejne karty dołączać do już istniejącego arkusza ocen ucznia, nadając im kolejne numery.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzice uczennicy w klasie trzeciej po zakończeniu roku szkolnego i otrzymaniu świadectwa przez ich córkę zdecydowali, że chcieliby aby dziecko powtarzało trzecią klasę mimo, iż zdało do klasy czwartej.
Jaką procedurę należy zastosować w tym przypadku?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w regulaminie szkoły podstawowej można wprowadzić zakaz farbowania przez uczniów włosów, robienia makijażu i tatuaży? Czy jest to zgodne z prawem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W związku z wyjątkową sytuacją, jaka jest w tym momencie, moje pytanie dotyczy organizacji rady pedagogicznej. Chciałbym przedstawić radzie pedagogicznej projekt arkusza organizacyjnego na przyszły rok szkolny, jak mogę to zrobić? Co możemy zrobić z funduszem świadczeń socjalnych, chodzi o to, że w regulaminie mamy składanie wniosków jeżeli staramy się o jakiekolwiek świadczenie, czy nie zmieniając regulaminu w tym okresie możemy od tego odstąpić i przyznać świadczenie na podstawie wniosków składanych w grudniu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole (podstawowa i gimnazjum) powinien być opracowany dokument Wewnątrzszkolne Zasady oceniania (wczesniej WSO), czy wystarczą zapisy w statucie dotyczące oceniania, klasyfikowania i promowania?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie procedury powinny obowiązywać w niepublicznej placówce oświatowej dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ze sprzężeniami? Byłabym wdzięczna o podanie nazw wszystkich procedur .
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe